آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح احمدبن موسی (ع) شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت:به زودی عملیات اجرایی یک تقاطع غیرهمسطح جدید حد فاصل خیابان‌های احمدبن موسی (ع) و رحمت با هدف گشایش در ترافیک خودوریی و افزایش ایمنی تردد، آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی، با بیان اینکه احداث این تقاطع غیر همسطح، دسترسی بین پل غدیر و کمربندی جنوبی شیراز را تسهیل کرده و بار ترافیکی میدان کوزه‌گری و بلوار رحمت را کاهش خواهد داد، یکی از اهداف این اقدام عمرانی را تکمیل رینگ دور شهری جنوب شرقی شیراز و اتصال این نقطه به رینگ شمالی شهر، دانست.

وی با بیان اینکه لوپ شبدری پل غدیر برای ایجاد دسترسی بلوار سرداران به شرق، پیش‌بینی و احداث نشده بود، گفت: این کاستی در تقاطع احمد بن موسی به رحمت به صورت یک دوربرگردان غیر همسطح رفع شده و دوربرگردان همسطح بلوار سرداران نیز حذف می‌شود و ایمنی تردد افزایش می‌یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه طراحی این تقاطع توسط مشاوران با تجربه و با نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا انجام شده است؛ گفت: اجرای این پروژه منجر به هدایت ترافیک از کمربندی با استفاده از مسیر بلوارهای نواب صفوی و احمد بن موسی، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طراحی این پل با در نظر گرفتن توزیع ترافیک در شبکه‌های موازی آن بازنگری شده است، ادامه داد: تقاطع نواب صفوی - کمربندی نیز با هدف تکمیل این رینگ مهم و شریانی و کاهش بار ترافیک خودرویی بلوار رحمت و همچنین انتقال این بار به بزرگراه امام خمینی، در حال بازنگری است.

کد خبر 437935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.