ورود خودروهای غیراستاندارد شهرهای دیگر به اصفهان محدود شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ورود خودروها و اتوبوس‌های شهرهای مجاور که کمتر استانداردهای مقابله با آلودگی هوا را رعایت می‌کنند به داخل شهر اصفهان محدود شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه این شهر با عناوین مختلف در طول حیات پر فراز و نشیب خود همچون نگین مشرق و مروارید مشرق نامیده شده، اظهار کرد: آنچه بیش از عوامل دیگر امروز صلابت، بزرگی و حیات این کلانشهر جهانی را تهدید می‌کند، آلودگی محیط زیست است که همچون موریانه‌ای سلامتی و حیات شهروندان و شهر اصفهان را تهدید می‌کند.

وی افزود: بی شک هر اقدامی جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست خدمتی بی مانند به شهروندان اصفهان و ادامه حیات و حفظ جایگاه جهانی این شهر است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات اساسی شهرداری و شورای شهر در دوره پنجم برای رفع معضل آلودگی محیط زیست تصریح کرد: پیگیری احیای زاینده رود، سامانه دوم آب آشامیدنی، توسعه و ارتقای کیفیت فضای سبز و توجه فوق‌العاده به حمل‌ونقل عمومی از جمله این اقدامات اساسی است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط یک و تسریع در عملیات اجرایی خط دوم مترو، خرید یکصد دستگاه اتوبوس جدید و با کیفیت یورو چهار و بازسازی اساسی اتوبوس‌های موجود شهری و ارتقای آن‌ها در حد استاندارد از جمله اقدامات اساسی شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی است.

معین از شهرداری اصفهان درخواست کرد: از طریق شورای ترافیک استان ورود خودروها و اتوبوس‌های شهرهای مجاور که کمتر استانداردهای مقابله با آلودگی هوا را رعایت می‌کنند به داخل شهر اصفهان را محدود کرده تا با توجه به بهره‌برداری از پارک سوارهای جدید آنان را تشویق به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پارک خودروهای خود در این پارک سوارها شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیش بینی پایانه اتوبوس‌های شهری در کنار پارک سوارهای ایجاد شده تسهیلات مناسب جهت سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است.

کد خبر 437933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.