تداوم اجرای طرح محافظت از درختان آسیب دیده و کهنسال بندرعباس

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از ادامه روند طرح محافظت و پوشش تنه درختان با استفاده از ترکیب کائولن خبر داد.

به گزارش ایمنا، مصطفی خادم در این ارتباط اظهار کرد: این طرح با هدف محافظت از درختان در مقابل عوامل محیطی از جمله گرما، آفات، بیماری‌ها و همچنین افزایش طول عمر درختان از سال گذشته در دستور سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و اختلاف دمای شب و روز، درختان به خصوص قسمت‌های رو به جنوب و شرق درختان با ایجاد شکاف‌هایی در پوست تنه مواجه می‌شوند که بر اثر این شکاف‌ها علاوه بر خسارتی که به تنه درخت وارد می‌شود، محل مناسبی نیز برای ورود عوامل بیماری‌زا از جمله شانکرهای سیتوسپورایی و باکتریایی می‌شود که این بیماری‌ها باعث خشکیدگی درختان آلوده می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: طرح پوشش تنه درختان با استفاده از ماده کائولین و ترکیبی از سموم قارچ‌کش و باکتری‌کش صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش میزان خسارت آفات و بیماری‌ها از خسارت دیدن تنه درختان به نحو چشمگیری جلوگیری می‌شود.

خادم با بیان اینکه زدن رنگ سفید به درخت، راهی ساده، غیر سمی و بدون ضرر برای در امان ماندن درخت از مشکلات و آسیب‌های متعدد است، اظهار کرد: در این اقدام به دلیل ایجاد پوشش سفید رنگ روی تنه از جذب تشعشعات خورشید هنگام روز جلوگیری شده و از گرم شدن پوست تنه و شکاف تنه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر فواید رنگ کردن تنه درخت، محافظت در برابر جونده‌ها و حشرات کوچکی است که از پوست درخت تغذیه می‌کنند به همین دلیل در اجرای این طرح همراه با رنگ از سموم حشره‌کش و آفت‌کش نیز استفاده می‌شود.

کد خبر 437932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.