زیباسازی اصفهان با کمک دانشگاه دانش‌پژوهان پیشرو

دانشگاه دانش‌پژوهان پیشرو برای طراحی سه‌بعدی خطوط عابرپیاده و زیباسازی خیابان‌های شهر اصفهان با شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان همکاری می‌کند.

به گزارش ایمنا، زیباسازی معابر و خیابان‌ها ازجمله موضوع‌هایی است که در سطح شهر باید به آن‌ها توجه کرد. عملیات زیباسازی فرایندی است که به توسعه کیفی فضای شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهری می‌پردازد تا به شکل‌گیری شهر سالم، فرهنگی و انسان‌مدار برسد.

بخشی از سلامت و شادی انسان‌ها درگرو کیفیت فضاهای شهری، تعامل و ارتباطات اجتماعی روانی ناشی از تأثیرات زیباشناختی است؛ زیباسازی شهری یک کار چندبعدی و در یک فضای هماهنگ طبق چند عامل است که یکی از این عوامل طراحی محیط، سیما و منظر شهری است.

همه ما بارها از روی خط‌کشی عابر پیاده عبور کرده‌ایم و به دفعات هم شنیده‌ایم عابر پیاده باید سعی کند از محل خط‌کشی عابر پیاده عبور کند؛ وقتی حکم یک راننده را داریم، برای توقف، پیش از خط کشی عابر پیاده متوقف بشویم و وقتی عابر از روی خط‌کشی عابر پیاده عبور می‌کند، اولویت و حق تقدم عبور را به او بدهیم.

تمامی این موضوع‌ها به معنای افزایش ضریب ایمنی در هنگام عبور و مرور با استفاده از خط‌کشی عابر پیاده است. اینجا است که خط‌کشی سه‌بعدی عابر پیاده به کار می‌آید و رانندگان در خیابان‌های فرعی و چهارراه‌های کوچک و غیر اصلی هم سرعت مجاز و حق تقدم را رعایت می‌کنند.

به همین دلیل، خط‌کشی سه‌بعدی عابرپیاده نقش فراوانی در کاهش تصادفات و تلفات ایفا می‌کند؛ پروژه طرح سه‌بعدی خط‌کشی خطوط عابرپیاده توسط تیم دانشجویی معماری و شهرسازی و مکانیک مؤسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو با همکاری شهرداری منطقه ۱۳ شهر اصفهان در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شد.

یکی از رسالت های دانشگاه، ایجاد فضای کارآفرینی با محوریت علمی پژوهشی در قالب طرح های دانش بنیان با حضور دانشجویان و اساتید است که دانشگاه دانش پژوهان پیشرو به خوبی توانسته در این مسیر گام بردارد.

ایده اصلی اجرای این طرح، بعد از تعطیلات نوروز سال ۹۹ توسط دپارتمان معماری و شهرسازی مؤسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو به شهرداری منطقه ۱۳ پیشنهاد شد و با کمک‌ها و حمایت شهرداری اجرای این طرح به سرانجام رسید.

این طرح با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و شهروندان مواجه شد. پروژه طرح سه‌بعدی خط‌کشی خطوط عابرپیاده در ورودی چهارراه مفتح به سمت سه‌راه سیمین، مقابل مؤسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو روی خط عابر پیاده اجرا شد.

کد خبر 437923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.