محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استفاده از تجربیات احداث خط یک قطار شهری، راهگشای ایجاد خط دو است، اظهار کرد: با توجه به تجربیات ساخت خط یک قطار شهری و آسیب شناسی دقیق اقدامات، با ساخت ایستگاههای قطار شهری به صورت زیرزمینی با استفاده از روش"ریب و شمع " ضمن کاهش موانع ترافیکی و حفظ فضای سبز و به حداقل رساندن قطع درختان، گامی مؤثر در بهینهسازی محیط شهری پیرامون ایستگاهها برداشته شده است.
وی تصریح کرد: از دیگر منافع ساخت ایستگاهها از زیرزمین، تداخل کمتر آن با تأسیسات شهری و در نتیجه کاهش هزینههای جانبی ساخت خط دو قطار شهری است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: خطوط مترو معمولاً از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور میکند از این رو ساخت تونلها و ایستگاههای آن باید به گونهای باشد که علاوه بر تأمین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تأثیر را بر ساختمانهای مجاور و نیز تأسیسات مهم شهری که در عمق کم قرار گرفته، داشته باشند.
وی افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی قطار شهری در معاونت شهرسازی و معماری توانستیم ایستگاههای خط دو قطار شهری را با هماهنگی نهادهای شهری از جمله استانداری، سازمانها و مناطق شهرداری و میراث فرهنگی با کیفیت بهتری اجرا کنیم.
بنکدار هاشمی گفت: تلاش این سازمان در احداث خط دوم قطار شهری علاوه بر ارتقای کیفی، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینههاست.
نظر شما