بهینه‌سازی محیط شهری پیرامون ایستگاه‌های خط ۲ مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: با ساخت ایستگاه‌های قطار شهری به صورت زیرزمینی با استفاده از روش"ریب و شمع" ضمن کاهش موانع ترافیکی و حفظ فضای سبز و به حداقل رساندن قطع درختان، گامی مؤثر در بهینه‌سازی محیط شهری پیرامون ایستگاه‌ها برداشته شده است.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استفاده از تجربیات احداث خط یک قطار شهری، راهگشای ایجاد خط دو است، اظهار کرد: با توجه به تجربیات ساخت خط یک قطار شهری و آسیب شناسی دقیق اقدامات، با ساخت ایستگاه‌های قطار شهری به صورت زیرزمینی با استفاده از روش"ریب و شمع " ضمن کاهش موانع ترافیکی و حفظ فضای سبز و به حداقل رساندن قطع درختان، گامی مؤثر در بهینه‌سازی محیط شهری پیرامون ایستگاه‌ها برداشته شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر منافع ساخت ایستگاه‌ها از زیرزمین، تداخل کمتر آن با تأسیسات شهری و در نتیجه کاهش هزینه‌های جانبی ساخت خط دو قطار شهری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: خطوط مترو معمولاً از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور می‌کند از این رو ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌های آن باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تأمین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تأثیر را بر ساختمان‌های مجاور و نیز تأسیسات مهم شهری که در عمق کم قرار گرفته، داشته باشند.

وی افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی قطار شهری در معاونت شهرسازی و معماری توانستیم ایستگاه‌های خط دو قطار شهری را با هماهنگی نهادهای شهری از جمله استانداری، سازمان‌ها و مناطق شهرداری و میراث فرهنگی با کیفیت بهتری اجرا کنیم.

بنکدار هاشمی گفت: تلاش این سازمان در احداث خط دوم قطار شهری علاوه بر ارتقای کیفی، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌هاست.

کد خبر 437922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.