هشدار هواشناسی درباره افزایش دمای هوا در اصفهان از ۲۰ مردادماه

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: دهه پایانی مرداد تا دهه اول شهریور امسال با تقویت دوباره الگوهای گرم تابستانه و جریانات فرونشینی در استان دمای هوا ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد گرمتر می شود که می تواند به افزایش قابل توجه مصرف آب و برق در سطح استان به ویژه مناطق با اقلیم گرم منجر شود.

حمیدرضا خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر پایه آمار ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی، هفته‌های اول و دوم مرداد امسال دمای هوا حدود ۲.۴ درجه سانتی گراد در کمینه و بیشینه نسبت به میانگین بلند مدت در سطح استان اصفهان افزایش داشته است.

وی افزود: بررسی خروجی الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که در دهه پایانی مرداد تا دهه اول شهریور امسال با تقویت دوباره الگوهای گرم تابستانه و تقویت جریانات فرونشینی در استان مواجه خواهیم بود که این امر سبب افزایش دما در این مدت نسبت به تابستان سال گذشته و در مقایسه با میانگین بلند مدت بین دو تا بیش از سه درجه افزایش خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این افزایش دما می‌تواند به افزایش قابل توجه مصرف آب و برق در سطح استان به ویژه در نیمه شرقی و مرکزی و مناطق با اقلیم گرم منجر شود از این رو توصیه می‌شود درباره مصرف بهینه آب و برق در همه بخش‌ها و مدیریت حامل‌های انرژی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

خورشیدی همچنین به وضعیت جوی امروز استان اشاره کرد و گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار است و آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه سانتی گراد گرم‌تر می‌شود، اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

خورشیدی افزود: در این بازه زمانی آران و بیدگل با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و داران با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.‌

کد خبر 437880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.