افزایش سهم زنان در بازار کار رسمی

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: بنا بر آمار سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه شدگان زن در ده سال اخیر از ۱۴ درصد به حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وحیده نگین، اظهار کرد: بنا بر آمار سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه شدگان زن در ده سال اخیر از ۱۴ درصد به حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص شاخص‌های بیمه اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به تفکیک جنسیت، اظهار کرد: بنا بر آمار سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه شدگان زن در ده سال اخیر از ١٤ درصد به حدود ٢٠ درصد افزایش یافته است، همچنین در خصوص بیمه شدگان جدید این سهم در حدود ٣٥ درصد گزارش شده است که نشان دهنده افزایش سهم زنان در بازار کار رسمی است.

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اگر چه میانگین دستمزد پایه کسور بیمه‌ای زنان ١ / ٥ و برای مردان ١ / ٦ برابر حداقل دستمزد است، اما این میانگین برای بیمه شدگان رده سنی ٢٠ تا ٢٩ سال برای زنان بیشتر از مردان گزارش شده است. به عبارتی شاهد ورود زنان با تخصص بالاتر نسبت به مردان در بازار کار رسمی هستیم.

وی افزود: در سال ٩٨ به طور میانگین به ازای هر ٤ بیمه شده مرد ١ بیمه شده زن وجود داشته است که بیشینه این نسبت در استان بوشهر به نسبت ٨ به ١ و کمینه آن در استان گیلان به نسبت ٣ به ١ است.

نگین تاکید کرد: اگر چه زنان سهم ٢٠ درصدی از کل بیمه شدگان را دارند اما بنا بر آمار این سازمان آنان تنها ٣ درصد از کل حوادث شغلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 437871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.