سرمایه‌گذاری ۴۷ میلیاردی بخش خصوصی در گلدشت

شهردار گلدشت گفت: با هدف ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری گلدشت، تاکنون دو قرارداد سرمایه‌گذاری مشارکتی بخش خصوصی در این شهر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی غلامی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در طرح مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی که عملیات اجرایی آن نیز در قراردادی دو ساله شروع شده، سرمایه‌گذار حداقل ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد و برای بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه ۱۴ میلیارد تومانی شهرداری گلدشت در سال جاری، اضافه کرد: طرح نهایی شده دیگری در این زمینه، مربوط به سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه احداث بازار میوه این شهر است که امیدواریم در صورت نبود مشکل خاصی، شاهد بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری باشیم.

شهردار گلدشت ادامه داد: در حال حاضر در یکی از مناطق شهر پروژه احداث منطقه کارگاهی به منظور انتقال مشاغل مزاحم شهری با ظرفیت بیش از ۵۰ دهنه کارگاه در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به سرمایه‌گذاری شهرداری در بخشی از طرح، این مجموعه نیز به یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری تبدیل خواهد شد.

غلامی افزود: بازآفرینی بافت شهری، موضوع توسعه بومگردی در نقاطی مانند قلعه‌سفید و تبدیل حمام تاریخی آن به سفره‌خانه یا موزه و ادامه کار در قلعه تاریخی این بخش که مرحله نخست بهسازی آن با مشارکت دانشگاه هنر در حال انجام است از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پارک کوهستان گلدشت با مساحت ۲۸ هکتار که با اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان احداث شده، عنوان کرد: با این طرح که بهره‌برداری از آن درخواست ۱۰ ساله شهروندان بود، علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز گلدشت از سه متر به بیش از ۱۱ متر و فراهم شدن بستر انجام ورزش‌های مختلف هم‌چون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی، بخش قابل توجهی از روان آب‌های سطحی شمال شهر نیز مهار شد.

شهردار گلدشت به احداث دو دریاچه مصنوعی در بخشی از پارک با ظرفیت حداقل ۶۰ میلیون لیتر اشاره کرد و افزود: علاوه بر این دریاچه‌ها که امکان انجام ورزش‌های آبی مختلف در آن‌ها وجود دارد، پتانسیل‌های دیگری مانند پارک ترافیک در این مجموعه وجود دارد که در مجموع با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه شده است.

باغ بانوان گلدشت با مساحت بیش از چهار هزار مترمربع و هزینه اجرا و آزادسازی پنج میلیارد تومان، از جدیدترین پروژه‌های عمرانی افتتاح شده شهرداری این شهر محسوب می‌شود.

کد خبر 437859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.