تمهیدات کرونایی شهرداری اصفهان چه بود؟

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: پس از شیوع کرونا در اصفهان بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای مقابله با آن توسط مدیریت شهری اختصاص یافت و پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی به تمام زیرمجموعه‌ها ابلاغ شد.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای مقابله با شیوع کرونا پنج کمیته در پنج حوزه مختلف مسئولیت اجرای دستورالعمل‌ها را برعهده گرفتند و به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی فعالیت‌ها را دنبال کردند.

وی افزود: اجرای سیاست‌های تشویقی برای ترغیب کارکنان مجموعه شهرداری به انجام دورکاری، آماده‌باش صددرصدی مدیریت بحران با شیفت‌بندی پرسنل، ارزیابی هوشمند وضعیت موجود و تطبیق برنامه‌ریزی‌های لازم با شرایط موجود، بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها از دیگر اقدامات شده در راستای مقابله با شیوع کرونا بوده است.

مدیر بحران پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به شهروندان یکی دیگر از مهمترین بخش‌های فعالیت‌هایی بود که در قالب نصب بنرها و تابلوها در سطح شهر، ورودی پارک‌ها، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، نصب پوستر در بیمارستان‌ها، تعریف فعالیت‌های جدید برای خانه فرهنگ و فرهنگسراها، ارائه خدمات رایگان در مجموعه ۱۳۷ و ارائه مشاوره‌های لازم به شهروندان انجام شد.

وی گفت: در مقطعی از زمان اقدامات ویژه‌تری همچون بستن پارک‌ها و خاموش کردن روشنایی آنها، ایجاد ایمنی برای مجموعه‌های اسباب بازی، جلوگیری از ورود شهروندان به آرامستان ها، تغییر روند آئین به خاکسپاری و توزیع ۱۲ هزار بسته حمایتی انجام شد و در حال حاضر نیز امکان خرید تلفنی از بازارهای کوثر فراهم شده است.

جعفریان‌فر با تاکید بر ضرورت فراهم کردن تجهیزات لازم برای مدیریت بحران شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: موضوع هوشمندسازی و خدمات الکترونیک، لازمه فعالیت در شرایط بحرانی است تا بتوانیم بر اساس آن اطلاعات و داده‌های به روز را جمع آوری کرده و در عرصه تصمیم گیری نیز هوشمندانه عمل کنیم.

وی ایجاد بستر لازم برای اجرای سریع برنامه‌ها را از ارکان مهم در حوزه مدیریت بحران دانست و افزود: فاز نخست مقابله با بحران‌ها پیشگیری و فاز دوم شامل عملیات و اجراست که برای تدوین آنها نیازمند برگزاری جلسات متعدد، تعیین رئوس کاری و ایجاد کارگروه‌هایی برای هر بخش هستیم.

مدیر بحران پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: استفاده از تجارب گذشته در نحوه مقابله با شیوع کرونا و دیگر بحران‌ها از دیگر موضوعات مهم در این زمینه است که در این خصوص جزوه‌ای تهیه و تجارب مجموعه‌های اجرایی در آن ارائه شده است؛ این جزوه برای بخش‌های استانی و کشوری ارسال شده تا از نتایج جلسات و هم اندیشی‌ها بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: ممنوعیت فعالیت بازارهای روز در ۲۹ نقطه شهر، راه اندازی خط تلفن در بازارهای کوثر وابسته به شهرداری اصفهان جهت سرویس‌دهی خرید شهروندان، توزیع ماسک و دستکش در ورودی ۱۴ بازار کوثر، غربالگری شهروندان در هنگام ورود و ضدعفونی مستمر چرخ‌های خرید از دیگر اقدامات ستاد مقابله با بیماری کرونا در خصوص بازارهای روز در شهر بود.

جعفریان‌فر با اشاره به اقدامات حمایتی و پشتیبانی شده، تصریح کرد: اقدامات حمایتی و پشتیبانی شامل ایمنی و بهداشت مجموعه‌ها و ساختمان‌های اداری، تأمین مواد ضدعفونی کننده برای مجموعه‌ها و ساختمان‌های اداری، نصب محفظه مخصوص استریل و ضدعفونی دست در ورودی ساختمان‌ها، تأمین لوازم بهداشت فردی به منظور پایش اولیه جسمی مراجعان، استقرار مراقبان بهداشت و سلامت در ورودی تمام مجموعه‌ها بوده است.

کد خبر 437847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.