رسانه‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی فعالیت می‌کنند

رئیس شورای شهر تهران گفت : رسانه‌های ما در سخت ترین شرایط اقتصادی و فشارهای گوناگون فعالیت می‌کنند و بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران با مشکل بیکاری، فقدان امنیت و نبود ثبات شغلی و خودسانسوری مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به سالروز رخداد بزرگ غدیر خم و عید ولایت اظهار کرد: غدیر نماد شایسته سالاری و مردم‌سالاری در اندیشه اسلامی است، روزی که فرمان الهی مبنی بر ولایت امیرمومنان، توسط پیامبر (ص) به داوری و پذیرش مردم گذاشته شد تا با بیعت نوعی رفراندوم را نسبت به این فرمان انجام دهند.

وی ادامه داد: اگرچه با تحولات رخ داده پس از رحلت پیامبر، این تصمیم الهی و مردمی اجرایی نشد اما به رسمیت شناختن تغییر نظر مردم توسط امیرمومنان و اهل بیت (ع)، نشان داد که در اسلام، نظر اکثریت جامعه برای اداره حکومت فصل الخطاب خواهد بود اگرچه آن نظر مغایر با توصیه فرستادگان الهی و بیعت همین مردم باشد.

به گفته هاشمی واقعه غدیر، بزرگترین و برجسته‌ترین همایش و اجتماع مردمی در صدر اسلام است و ماندگاری آن نشان می‌دهد که قدرت‌ها و حکومت‌ها، زودگذرند اما عدالت، حفظ کرامت انسانی و گذشت از حق خود به خاطر مصلحت جامعه فراموش نخواهد شد.

وی با تبریک روز خبرنگار به جامعه بزرگ اصحاب رسانه گفت: جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در اطلاع رسانی، اگرچه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نامیده می‌شود اما تأثیر آن در اصلاح معضلات جامعه می‌تواند از هر ساختار رسمی عمیق‌تر باشد.

هاشمی اضافه کرد: امروز رسانه‌های ما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و فشارهای گوناگون فعالیت می‌کنند و بسیاری از روزنامه نگاران وخبرنگاران با مشکل بیکاری، فقدان امنیت و نبود ثبات شغلی و خودسانسوری مواجهند و از سوی دیگر اقتصاد بیمار رسانه‌ها، امکان فعالیت عمیق، تحقیقی و حرفه‌ای را فراهم نمی‌آورد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شاهد ظهور شبه‌رسانه‌ها در فضای مجازی به عنوان جایگزین رسانه‌های حرفه‌ای هستیم که نسبت به کیفیت و صحت محتوای خود مسئولیتی ندارند و جامعه را با شایعات و قضاوت‌های شتابزده دچار تشویش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان کشور نگران وضعیت موجود تأثیر گذاری رسانه‌های بیگانه و شبه رسانه‌ها بر افکار عمومی هستند، راه حلی جز تقویت و اعتماد و تحمل رسانه‌های داخلی ندارند و باید با افزایش سعه صدر و تحمل نسبت به انتقادات و کم رنگ کردن خطوط رسانه‌های رسمی، امکان افزایش جذابیت و تأثیرگذاری آنها بر افکار عمومی را فراهم کرد که این افزایش مخاطب و بهبود کیفی، معضل اقتصاد رسانه را نیز به تدریج برطرف خواهد کرد.

کد خبر 437836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.