افرادی که تمایل به خدمت‌رسانی ندارند، استعفا دهند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افرادی که تمایل به همکاری ندارند یا کار و فعالیت را در فضای موجود برای خود سخت یا توام با بی‌میلی می‌دانند، می‌توانند به دور از هر حاشیه‌ای استعفا دهند و امور شهر و شهروندان را با اختلال و کندی مواجه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر برای سال چهارم دوره پنجم، اظهار کرد: انتخابات هیئت رئیسه در فضای دوستانه برگزار و نامزدها با اعتماد اعضای شورای شهر فعالیت خود را در سال پایانی از امروز رسماً شروع می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم اعضای شورای شهر با تجربه و هم‌افزایی بیشتر، عزم خود را برای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان جزم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در به وجود آمدن این فضای همدلانه تمام اعضای شورا سهیم بوده‌اند، به‌ویژه نایب رئیس پیشین شورای شهر که در روز انتخابات به نوعی ایثارگری کرد که این اقدام قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه همراهی اعضای شورا باعث غنای تصمیمات و پیشبرد بهتر برنامه‌ها خواهد شد، ادامه داد: اعضای هیئت رئیسه شورا هماهنگی موضوعات، اداره جلسات و تسهیل امور اعضای شورا را برعهده دارند و هیچ برتری نسبت به دیگر اعضای شورا ندارند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: هر ۱۳ عضو شورای شهر در دفاع تمام قد از جایگاه و شأن قانونی شورا و حقوق و اختیارات اعضای آن با استعانت از خداوند و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی و به دور از تعارفات معمول و مرسوم و با صلابت تاکید کرده و در این مسیر انجام وظیفه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تصورات غلطی درباره سال پایانی شورا و مدیریت شهری وجود دارد و این سال را سالی همراه با رکود و نبود مدیریت با ثبات و حاکمیت نظم و انضباط و نظارت بر امور و همراه با بی انگیزگی پنداشته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از این تریبون به شهروندان قول می‌دهیم بر اساس سوگند و تعهدی که به آن پایبندیم، با همکاری تمامی نیروهای شهرداری اجازه ندهیم در مسیر خدمت‌رسانی کوچک‌ترین خلل و توقفی ایجاد شود و احازه نمی‌دهیم برای هیچ فردی و هیچ بخشی، در هر جایگاهی ملاحظه و حاشیه امن ایجاد شود.

وی گفت: افرادی که تمایل به همکاری ندارند یا کار و فعالیت را در این فضا برای خود سخت یا توأم با بی‌میلی می‌دانند، می‌توانند به دور از هر حاشیه‌ای استعفا دهند و امور شهر و شهروندان را با اختلال و کندی مواجه نکنند.

نصراصفهانی ادامه داد: افزایش سطح تعاملات با تمامی دستگاه‌ها و مسؤلین، استفاده حداکثری از مشارکت مردم، هموار کردن حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، مبارزه با فساد و رانت در هر نوعی و توسط هر فرد و مجموعه‌ای و تکریم شهروندان و تسهیل امور آنها جزئی از شعارهای همیشگی شورای شهر بوده و در سال چهارم نیز با باور و عمل بیشتر استمرار خواهد یافت.

وی افزود: روز گذشته اتفاق بزرگی در حوزه حمل‌ونقل شهر رقم خورد و با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل شهر اصفهان به نحو مطلوبی ارتقا یافت که از تلاش همه افراد در زمینه‌های مختلف تقدیر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جرایم برای کسانی که اقدام به قطع درختان می‌کنند چند برابر شده است و امیدوارم شهروندان با این تصمیم شورای شهر، همراهی کرده و معاونت خدمات شهری نیز سختگیرانه‌تر عمل کند تا از حمله ناجوانمردانه به درختان کهنسال که انتفاع عده‌ای را به دنبال دارد، جلوگیری شود.

احداث ساختمان جدید انتقال خون تسهیل می‌شود

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا ذخایر خونی به گونه‌ای مدیریت شد که شهر و مردم با مشکل روبه‌رو نشوند، اظهار کرد: تزریق پلاسما یکی از اقدامات خوبی بود که در دوران شیوع کرونا در اصفهان انجام شده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه وظایف سازمان انتقال خون عام‌المنفعه است، مدیریت شهری کمک به انجام بهتر مأموریت‌های این سازمان را وظیفه خود دانسته و برای آموزش و تبلیغات همراهی لازم را خواهد داشت.

وی افزود: سازمان انتقال خون نیز برای اطلاع‌رسانی مناسب‌تر استفاده از شبکه‌های اجتماعی که در اختیار مردم است را نیز باید مدنظر قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با اذعان مسئولان مراکز انتقال خون مردم نباید نگران بهداشت محیط این مراکز باشند و شایسته است بدون دلواپسی نسبت به اهدای خون و پلاسما اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سه عضو شورای شهر در انجمن خیریه ترویج خون حضور دارند، ادامه داد: به‌زودی برای احداث ساختمان جدید سازمان انتقال خون جلسه‌ای با حضور شهردار اصفهان برگزار می‌شود تا بهترین شکل ممکن اتخاذ شود و فرصت‌های کشوری که برای سازمان انتقال خون پیش آمده ازدست نرود.

نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

نصراصفهانی گفت: جشن‌های مربوط به عید غدیر با توجه به شیوع کرونا، با محدودیت برگزار شد و نقش هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم‌های مذهبی این ایام بسیار حائز اهمیت است؛ امیدواریم نتیجه برگزاری شایسته این مراسم در طول سال به همه شهروندان برسد.

وی تصریح کرد: شهرداری نیز مسئولیت‌های خود را در امر فضاسازی به نحو مطلوبی انجام داد و سعی شد فضای مناسبی برای ایام عید غدیر در شهر ایجاد شود.

کد خبر 437832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.