اتوبوس‌های دوستدار معلول در سنگاپور افزایش می‌یابد

سنگاپور با افزودن اتوبوس‌های دوستدار افراد دارای معلولیت سوار بر صندلی‌های چرخدار به حمل و نقل عمومی شهر، سیستمی جامع برای تردد تمام مردم در سراسر کشور به وجود آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوس‌های الکتریکی سبزرنگ جدید که جایگزین اتوبوس‌های سفید رنگ غیر الکتریکی قدیمی شده، مجهز به سکویی است که پس از برخورد با صندلی‌های چرخ‌دار، به طور خودکار بالا و پایین می‌رود تا تردد را برای افراد معلول سوار بر این صندلی‌ها تسهیل کند. عملکرد این سکوها سه دقیقه طول می‌کشد، به این صورت که پس از برخورد با صندلی‌های چرخ‌دار به طور خودکار پایین آمده و به سطح زمین متصل می‌شود و با رساندن فرد معلول به خیابان، دوباره به جای اول خود باز می‌گردد.

البته این تنها اقدام مقامات رسمی سنگاپور برای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت نبوده است، پیش از این نیز بیش از ۹۹ درصد از تعداد پنج هزار و ۸۰۰ اتوبوس در حال فعالیت در خیابان‌های سراسر این کشور، دارای تجهیزاتی بوده که امکان تردد را برای افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار آسان کرده است. مقامات ارشد سنگاپور در بخش حمل و نقل عمومی متعهد شده‌اند تا پایان سال ۲۰۲۰ تمام اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل و نقل را مطابق با نیاز افراد دارای معلولیت تغییر دهند و سکوهایی برای تسهیل بالا و پایین رفتن این افراد به این وسایل تردد اضافه کنند.

اتوبوس سبز دوستدار افراد دارای معلولیت به طور آزمایشی به بازار عرضه شد اما استقبال باور نکردنی مردم سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار از این اتوبوس باعث شد مقامات سنگاپوری متعهد شوند تعداد بیشتری از این وسایل حمل و نقل را وارد خیابان‌های سراسر کشور کنند. اتوبوس‌های فوق از طولی برابر با هشت متر برخوردار است و چهار متر کوتاه‌تر از اتوبوس‌های معمولی هستند.

بسیاری از افراد دارای معلولیت در سنگاپور اظهار کرده‌اند که پس از وارد شدن اتوبوس‌های سبز به خیابان‌های شهر، با امنیت خاطر بیشتری به سفر می‌پردازند و همین امر باعث افزایش رضایتمندی آن‌ها از شهر و مقامات رسمی شده است.

کد خبر 437799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.