کاهش ۱۰۰ درصدی درآمد اهالی فرهنگ و هنر در سمیرم

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم از کاهش صد درصدی درآمد قشر فرهنگی و اهالی هنر در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد نه تنها در ایام شیوع کرونا درآمدی نداشته اند بلکه ضرر و زیان هایی نیز متحمل شده اند.

مرتضی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم تصریح کرد: تبعات شیوع بیماری کرونا بیشتر از هر قشری در جامعه، اهالی فرهنگ و هنر را با خود درگیر کرده است.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم با اشاره به مناسب نبودن وضعیت فعالیت‌های اینچنینی در ایام شیوع کرونا متذکر شد: به دلایل مشکلات اقتصادی و توجیه مادی و مالی نداشتن این فعالیت‌ها چندان وضعیت خوبی نداشتیم و نمی‌توانیم از قرار داشتن در دوران طلایی این حوزه سخن گفت.

وی تالارها و آموزشگاه‌ها را از اولین مراکز درگیر با شیوع کرونا در سطح جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز اینچنینی با جمعیت، جامعه و اجتماع سروکار دارد یکی از اولین مراکزی که با اعمال محدودیت‌ها بسته شدند همین محل‌ها بودند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم اعمال محدودیت‌های شدید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در حالی شروع شد که هنوز بسیاری از مراکز، فروشگاه‌ها و پاساژها در حال فعالیت بودند.

نادری با اشاره به این موضوع که فصل تابستان اوج فعالیت‌های هنری و زمانی برای کسب درآمد هنرمندان است افزود: متأسفانه شیوع کرونا موسم طلایی هنرمندان را از آن‌ها گرفت و در فصلی که به عنوان فصل هنری شناخته می‌شود اجرای این برنامه‌ها را شدیداً محدود کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت محدود با ظرفیت ۵۰ درصدی برخی مراکز را به علت استقبال نکردن مردم زیان‌ده عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه در این ایام هنرمندان و آموزشگاه‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت داشته‌اند، اما بسیاری از افراد به علت وجود این بیماری به مراکز آموزشی رجوع نمی‌کنند که همین امر باعث ضرر و زیان برای آن‌ها شده است.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: آموزشگاه‌های شهر باوجود سابقه بالایی که دارند با مشکلات مختلفی رو به رو هستند که بسیاری از آن‌ها تنها می‌خواهند چراغ فرهنگ و هنر را در آموزشگاه خود روشن نگهدارند و در حال حاضر فقط از جیبشان خرج می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌ها برای اقشار آسیب دیده از کرونا افزود: به علت اشکالاتی که در قانون وجود داشت تسهیلات و حمایت‌های دولت خیلی شامل حال اهالی هنر و رسانه نشد.

نادری داشتن کد بیمه را از جمله شرایط دریافت تسهیلات دولتی عنوان کرد و گفت: این موضوع جای تأسف دارد زیرا بسیاری از هنرمندان از بیمه برخوردار نیستند و کد کارگاهی ندارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم در ادامه صحبت‌های خود از حمایت‌های صندوق اعتباری هنر و اعتبارات دیده شده آن گفت و ادامه داد: این صندوق بیمه سه ماه اول هنرمندان را خود واریز کرد که البته آن هم به شرط داشتن سابقه بیمه بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با این بیماری متذکر شد: هنرمندان و کادر درمان کشور برای مبارزه با کرونا دوشادوش هم گام برداشتند تا بتوانند این ویروس را ریشه کن کنند.

نادری در همین رابطه گفت: این عزیزان در فضای مجازی و حقیقی با تولید مطالب و محتوای بروز و مناسب تحمل شرایط را به نحوی برای مردم راحت تر می‌کنند با وجود این از این عزیزان حمایت‌های چشمگیری نشد.

کد خبر 437782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.