توزیع اتوبوس‌های تازه نفس در ۳۰ خط شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید بر اساس عدالت اجتماعی در ۳۰ خط اتوبوسرانی توزیع شده تا تمام شهروندان در تمام نقاط شهر از این امکانات بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _شنبه ۱۸ مردادماه ۹۹_ در آئین آغاز خدمت رسانی ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری که از طریق برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته دولت از ارائه اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس خبر داد که تعدادی از شهرها به سرعت اقداماتی در این راستا انجام دادند، اما شهرداری اصفهان علی‌رغم تمام مشکلات و موانع موفق به دریافت اوراق مشارکت به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور به دلیل تحریم‌ها در انبار کارخانه‌ها، اتوبوسی برای فروش وجود نداشت، از این رو با مدیران تمام کارخانه‌ها مذاکراتی انجام و در نهایت موفق به خرید یکصد دستگاه اتوبوس شدیم که ۸۰ اتوبوس امروز همزمان با عید غدیر خم وارد ناوگان شد و ۲۰ اتوبوس دیگر نیز در حال ساخت است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: قیمت هر کدام از اتوبوس‌ها هنگام خرید یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر هر دستگاه اتوبوس نزدیک به سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و این اقدام به موقع شهرداری سبب سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی اصفهان شد.

وی با بیان اینکه ورود اتوبوس‌های جدید در عرصه حمل و نقل هدیه ویژه‌ای برای شهروندان است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها از استانداردهای لازم برخوردار است.

نوروزی گفت: ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید بر اساس عدالت اجتماعی در ۳۰ خط اتوبوسرانی توزیع شده تا تمام شهروندان در تمام نقاط شهر از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری، گفت: حدود ۵۰ درصد از بودجه امسال شهرداری صرف حمل و نقل عمومی شهر از جمله مترو و اتوبوسرانی می‌شود و اخیراً نیز برای اجرای پروژه تراموا ورود پیدا کرده‌ایم.

انتخاب مسیر ویژه دوچرخه سواری در مناطق ۱۵ گانه

شهردار اصفهان ادامه داد: مدیران مناطق ۱۵ گانه شهر ملزم به انتخاب مسیر ویژه دوچرخه سواری شدند تا یک شبکه دوچرخه سواری در شهر ایجاد و شهروندان به جای استفاده از خودرو سفرهای درون شهری خود را با این وسیله پاک انجام دهند تا آلودگی هوا و ترافیک کاهش یابد و آسایش و آرامش مردم تأمین شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این سیاست‌ها و حمایت دولت و همکاری استانداری و اعضای شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوب برای مردم شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل باشیم البته برای رسیدن به این هدف همه باید هوای شهر را داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های شهر، گفت: در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که از این تعداد ۹۶۰ دستگاه فعال و روزانه ۵۶۰ هزار مسافر را در شهر جا به جا می‌کرد، اما امروز به علت شیوع ویروس کرونا تعداد اتوبوس‌های فعال شهر به ۷۵۰ دستگاه کاهش پیدا کرده که روزانه به ۲۵۰ هزار مسافر سرویس‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با توجه به سابقه درخشان شهرداری در فرآیند بازسازی ۹۴ دستگاه اتوبوس در سال ۹۸، اصفهان را پایلوت بازسازی اتوبوس قرار داد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس با حمایت دولت و تخصیص بودجه لازم امضا شد که در حال حاضر ۱۵۰ اتوبوس در حال بازسازی است و اگر تا پایان سال انجام شود اصفهان به استانداردهای لازم می‌رسد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اتوبوس‌های جدید که در حال حاضر ۸۰ دستگاه آن به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده، دارای استاندارد یورو ۴، کولر و رمپ ویژه برای استفاده افراد دارای معلولیت است.

کد خبر 437750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی CA ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام، چرا از این ۸۰ اتوبوس حتی یکی به شهرک شهید کشوری اصفهان نرسیده ؟! اقای نوروزی شهردار محترم اصفهان، هر چی اتوبوس که قراضه تر و کثیفتر از اون نیست رو به این شهرک اختصاص میدن....!!!! تحقیق کنید!