تولید سوخت یورو پنج  از ۳۰ مهر ماه در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان آلایندگی اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان شهر اصفهان اضافه شده به کمتر از یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و دارای استانداردهای مجاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمد اسلامی» امروز _ شنبه ۱۸ مردادماه ۹۹_ در آئین آغاز خدمت رسانی ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری که از طریق برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه و قانون هوای پاک دو اقدام مهم به صورت موازی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات ارتقای سوخت تولیدی پالایشگاه کشور از یورو ۲ و ۳ به یورو ۴ بوده است، افزود: با مصوبه دولت از ۳۰ مهرماه سال‌جاری در راستای اجرای قانون هوای پاک تولید سوخت یورو پنج مورد تاکید است و به موازات آن تولید خودرو در کشور مطابق با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ و نصب فیلتر دوده انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انجام این اقدامات دستاوردهایی به همراه خواهد داشت که مهمترین آن کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی و مصرف سوخت است.

وی تصریح کرد: میزان آلایندگی اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان شهر اصفهان اضافه شده به کمتر از یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و دارای استانداردهای زیست محیطی است.

۵۵ هزار کامیون باید نوسازی شود

اسلامی ادامه داد: در بخش بار برون شهری کشور از مجموع بیش از ۳۴۰ هزار کامیون، تعداد ۵۵ هزار کامیون باید نوسازی شود که طرح نوسازی ناوگان آغاز شده و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. ارائه این تسهیلات برای اتوبوس‌های برون شهری نیز در دستور کار است و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارتقا کیفیت زندگی و برخورداری شهرها از زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی مورد تاکید دولت است.

اسلامی با ابراز خرسندی از احداث پارک سوار صفه، گفت: پاک سوارها در واقع ایستگاه‌های تبادلی وسایل حمل نقل برون و درون شهری است که با عنوان مراکز TOD در شهرها ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع شهری این موضوع در اولویت قرار گرفته تا ارائه خدمات ناوگان اتوبوس رانی درون شهری و برون شهری به مردم بهتر و با کیفیت بیشتری انجام شود.

بازآفرینی ۲۷۰۰ محله کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بافت فرسوده همت آباد، گفت: دو هزار و ۷۰۰ محله برای بازسازی بافت‌های فرسوده و احیا و بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته که همت آباد یکی از این موارد است؛ صدور پروانه ساخت در این محلات بر اساس قانون رایگان است و دولت ۵۰ درصد تسهیلات بانکی را به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: طراحی شهری، ارائه تسهیلات و تخصیص امکانات زیربنایی و روبنایی بافت‌های فرسوده را شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت سایر دستگاه‌ها ارائه می‌کند. طرح‌های مطلوبی برای بافت همت آباد مصوب شده است و ماه گذشته نقشه اجرایی آن در ستاد ملی بازآفرینی تصویب شده است.

وزیر راه و شهرسازی تعامل میان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از بهترین دفاتر تسهیل‎گری در بافت همت آباد قرار دارد که مشاوره و راهنمایی به شهروندان ساکن در این بافت برای انجام نوسازی را انجام می‌دهد که امیدواریم مردم نیز استقبال کنند و از این بافت نامطمئن خارج شویم.

کد خبر 437746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.