انتشار اوراق مشارکت خرید اتوبوس شهری برای نخستین بار در کشور

شهردار اصفهان گفت: توانستیم برای نخستین بار در ایران مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت برای اتوبوس‌های شهری دریافت کنیم و با پیگیری‌های جدی این اتوبوس‌ها خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۸ مرداد ۹۹_ در آئین افتتاح پارک سوار صفه و رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: امروز شاهد اتفاقی خوشایند برای اصفهان هستیم زیرا شهرداری در شرایط بسیار سخت با کمک دولت، استانداری و حمایت اعضای شورای شهر قراردادی با شرکت اسکانیا برای خرید یکصد دستگاه اتوبوس منعقد کرد در حالی که ساخت اتوبوس در کشور متوقف شده بود و با توجه به افزایش قیمت اتوبوس و شرایط دشوار شهرداری‌ها و کشور تخصیص اعتبار به این امر دشوار بود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان توانست برای اولین بار در ایران مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس شهری دریافت کند و با پیگیری‌های جدی این اتوبوس‌ها خریداری شد. این ۸۰ دستگاه اتوبوس دارای استانداردهای لازم است و با ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات رسانی در این بخش ارتقا خواهد یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال است، افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در خدمت مردم بود و هم اکنون ۷۵۰ دستگاه فعال است؛ همچنین پیش از همه گیری بیماری کووید- ۱۹ روزانه ۵۶۰ هزار مسافر در این ناوگان جا به جا می‌شدند، اما در حال حاضر این تعداد به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

نوروزی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهری اصفهان روزانه دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند و در دو هزار و ۵۰۰ ایستگاه توقف دارند، ادامه داد: رخداد امروز و عدالت اجتماعی که برای توزیع این اتوبوس‌ها رعایت می‌شود، سبب رضایتمندی شهروندان خواهد شد و امیدوارم بسیاری از شهروندان برای حفظ سلامتی خود، کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک در سطح شهر، استفاده از خودروهای شخصی را کنار بگذارند و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا ۱۲ متری با استاندارد یورو ۴ و ظرفیت ۴۱ مسافر به ارزش ۲,۲۵۰ میلیارد ریال امروز همزمان با عید غدیر خم به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شد.

کد خبر 437740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.