رضایت شهروندی، علاقه به تشیع را در شهر متجلی می‌کند

مدیریت شهری باید زمینه آسایش، آرامش و رضایت شهروندانی که متصف به پیروی از مولا امیرالمومنین(ع) هستند را فراهم کند تا روز به روز علقه و علاقه به اسلام و تشیع در مردم شهر تجلی بیشتری یابد.

به گزارش ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری شهر و شهروندی ایران (ایمنا) قرار داده به لزوم توسعه فرهنگ غدیر در شهر اصفهان پرداخته است؛ یادداشت وی را در ادامه می‌خوانید:

"امام علی (ع) که روز غدیر به عنوان ولی مردم معرفی می‌شود شخصیتی است که از تمامی فضیلت‌های انسانی به حد اتم و اکمل آن برخوردار بوده است.

زیستن آن حضرت همسطح با دیگر مردمان، برخورداری از علم و دانش، بهره‌مندی از شجاعت در حین برخورداری از محبت، مهربانی، تواضع و فروتنی، اسوه عدالت و عبادت، مدافع بیت‌المال و مستضعفان گوشه‌ای از فضایلی است که امیر مؤمنان به آن متصف اند و تمامی این موارد می‌تواند الگویی برای تمامی ما مسئولان باشد.

اصفهان ما نیز همیشه تاریخ، مفتخر به ولایتمداری بوده و شهروندان آن همواره تلاش کرده‌اند در این امر پیشتاز باشند و با برگزاری مراسم آئینی به اشکال مختلف این مسیر را هموار و به پیش ببرند اما در کنار این فضای تاریخی برای زنده نگه داشتن غدیر باید به سمت خلق و خوی غدیر آفرینان یعنی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) رفت و با الگو قرار دادن آنها به سمت اصلاح جامعه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام برداشت.

ما امروز نمی‌توانیم دم از غدیر بزنیم ولی زندگیمان غدیری نباشد؛ دم از نبی مکرم اسلام و امام علی (ع) بزنیم، ولی از سیره نبوی و علوی دور باشیم و بوی وجودشان را در شهر استشمام نکنیم.

آداب ظاهری غدیر را با برگزاری مراسم متعدد به جا آورده و در آینده هم به جا خواهیم آورد، اما تا زمانی که اخلاق، رفتار و گفتارمان تغییر نکند، صرفاً به امور ظاهری پرداخته شود و ثمره انجام عبادات در ما تجلی نکند، نمی‌توان امید به اصلاح جامعه داشت و مردم را دعوت به خیر و نیکی کرد.

امروز جامعه ما بجد نیازمند رفتار علوی است به گونه‌ای که هر کس وارد شهرمان شود از رفتار و سکنات مردم به تأثیر این فرهنگ بر رفتارمان پی ببرد.

یکی از وظایف مدیریت شهری با توجه به مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی که پذیرفته است، لذت بخش کردن فضای شهری برای زندگی امیدوارانه مردم است.

همه باید تلاش کنیم تا شرایط زیست بهتر برای مردم فراهم شده و همگان در این شهر احساس امنیت کنند و از هر گونه اقدام و رفتاری که منجر به بد شدن حال شهر و شهروندان شود، پرهیز کنیم.

مدیریت شهری در راستای وظایف بسیار سنگین و خطیر خود باید در کنار نصب نمادهای فاخر در شهر که بیانگر فضائل مطرح در فرهنگ علوی است، زمینه آسایش، آرامش و رضایت شهروندانی که متصف به پیروی از مولا امیرالمومنین (ع) هستند را فراهم کند تا روز به روز علقه و علاقه به اسلام و تشیع در مردم شهر تجلی بیشتری یابد."

کد خبر 437732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.