سرانه ورزشی و فضای سبز مادوان صفر است

شهردار مادوان گفت: سرانه ورزشی و فضای سبز این شهر صفر است.

به گزارش ایمنا، داریوش جهانبخش اظهار کرد: مسائل سیاسی مانع واگذاری زمین منابع طبیعی به شهرداری مادوان برای ساخت پارک و رفع مشکل فضای سبز این شهر شده حال آنکه سرانه فضای سبز آن صفر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی شهر مادوان هم اینک صفر است، افزود: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدام چندانی برای رفع مشکل فضای ورزشی شهر مادوان انجام نداده اند هر چند که پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی نیز از سال ۱۳۹۵ تاکنون با آنان انجام شده است.

شهردار مادوان اضافه کرد: جمعیت کنونی شهر مادوان بیش از ۲۴ هزار نفر بوده و بخش عمده‌ای از آنان را نیز قشر نوجوان و جوان تشکیل می‌دهد که نیاز مبرم به مکان ورزشی برای تحرک، پویایی، افزایش نشاط و گذران اوقات فراغت دارند.

جهانبخش عنوان کرد: تنها مکان ورزشی شهر مادوان یک سالن است که از سوی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

وی تصریح کرد: وظایف و رسالت‌های شهرداری مادوان شامل دو بخش سلبی و ایجابی است.

شهردار مادوان گفت: معابر عمومی جزو حقوق عامه بوده و هیچ فرد یا مغازه داری حق ندارد اجناس خود را در آنجا قرار داده و برای مردم ایجاد مزاحمت کند.

جهانبخش خاطرنشان کرد: شهرداری مادوان برای حفظ حقوق مردم به طور جدی با معضلاتی شامل سد معبر و ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده و آن را جزو وظایف اصلی خود می‌داند.

وی افزود: سرریز جمعیتی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد به حریم شهرها از جمله مادوان هجوم آورده و مانع تغییر کاربری شهر و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به دیگر افراد می‌شود.

شهردار مادوان اظهار کرد: اجرای دقیق قوانین و ضوابط و حفظ حقوق شهروندی مبنای کار مسؤولان شهرداری مادوان است و بر همین اساس نیز مشارکت اجتماعی در این شهر در سال‌های اخیر بیش از پیش تقویت شد.

جهانبخش عنوان کرد: هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد شهرداری مادوان به مردم این شهر ارائه داده می‌شود.

وی به شرایط خاص شهر مادوان نسبت به دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: نرخ جمعیت پذیری این شهر در سال ۱۳۸۷ حدود ۱۴.۷ درصد بود.

شهردار مادوان ادامه داد: یکی از هدف گذاری‌های مهم مسؤولان شهرداری مادوان تقویت روزافزون اقتصاد شهری بوده و هست.

جهانبخش اظهار کرد: بر همین اساس بودجه شهرداری مادوان هر ساله بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اولویت نخست مسئولان شهرداری مادوان اتمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام و پس از آن نیز تعریف طرح‌های عمرانی جدید است که تحقق هر دوی آنها در دستور کار قرار دارد.

شهردار مادوان عنوان کرد: بودجه امسال شهرداری این شهر ۱۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بودجه سال قبل آن نیز ۶۳ میلیارد ریال بوده است.

جهانبخش تصریح کرد: میزان عملکرد سال قبل شهرداری مادوان بیش از میزان بودجه آن و حدود ۷۰ میلیارد ریال بود.

وی گفت: اجرای طرح هادی برای شهر مادوان پیش بینی شده و در صورت تحقق یکی از مهمترین مؤلفه‌ها برای کمک به توسعه این شهر است.

شهردار مادوان افزود: سال گذشته ۱۹ طرح عمرانی در زمینه‌های مختلف در شهر مادوان اجرا شد، امسال نیز ۱۲ طرح عمرانی در حوزه‌های گوناگون در شهر مادوان در حال اجراست که پس از افتتاح این طرح‌ها مسئولان شهرداری از حوزه عمرانی خداحافظی و به سراغ مبلمان شهری خواهند رفت.

به گزارش ایمنا، شهر مادوان در بخش مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 437727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.