بانوی پیر در خانه مُرد/ کهکشانی‌ها حریف نابغه بارسایی نشدند

منچستر سیتی و لیون با پیروزی مقابل دو تیم بزرگ و قدرتمند در لیگ قهرمانان اروپا، راهی مرحله بعد شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از وقفه‌ای که به دلیل ویروس کرونا در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ایجاد شده بود، شب گذشته دو بازی مهم از مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت‌ها برگزار شد.

یوونتوس در تورین مقابل لیون فرانسه و منچستر سیتی در اتحاد مقابل رئال مادرید قرار گرفتند هر دو دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه آغاز شد.

در بازی یووه- لیون، شاگردان ساری که عنوان قهرمانی لیگ سری‌آ را یدک می کشند، به دنبال جبران شکست دور رفت بودند. اما هم تیمی‌های رونالدو با وجود درخشش ستاره پرتغالی که دوگل زد، موفق نشدند از سد محکم شاگردان رودی گارسیا بگذرند.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۳-۲ در مجموع به سود لئون به پایان رسید تا جایگاه ساری با خشم آندره‌آ آنیلی مالک تورینی ها احتمالاً به خطر بیافتد.

در دیگر دیدار دیشب لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر مهمان تیم سیتی بود. پسران زیدان دیدار رفت را با اخراج راموس ۲-۱ باختند و در این دیدار به دنبال پیروزی بودند.

اما سفید پوشان که این فصل قهرمان لالیگا شدند، موفق نشدند کاری از پیش ببرند و با نمایش حساب شده شاگردان پپ، مغلوب تفکرات جادویی این مربی اسپانیایی شدند.

گواردیولا که یک بارسایی متعصب به شمار می‌رود و همیشه نشان داده راه بردن رئال را خوب بلد است. چه در ال کلاسیکوها، چه در بایرن مونیخ و منچسترسیتی.

حالا پپ با موفقیت دوباره و حذف مادریدی‌ها که دشمن کاتالان‌ها محسوب می‌شود، شور و نشاط را مطمئناً برای بارسایی ها در سراسر جهان به وجود آورده است و از طرفی تا حدودی توانست عملکرد ضعیف سیتی در این فصل را بهبود ببخشد.

زیدان به عنوان سرمربی نخستین بار است که حذف از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد؛ او در ۱۲ بار قبلی در ادوار حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به صعود شده بود.

گواردیولا با ۲۸ پیروزی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ این رقابت‌ها از این نظر رکورددار است. او همچنین به دنبال آن بود که به سومین سرمربی تبدیل شود که توانسته بیش از ۱ بار رئال مادرید را در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌کند، دو نفر قبلی لیپی (۱۹۹۶-۱۹۹۵ و ۲۰۰۳-۲۰۰۲)و هیتزفیلد (۲۰۰۱-۲۰۰۰ و ۲۰۰۷-۲۰۰۶) و به سومین سرمربی تبدیل شد که این کار را انجام داده است.

منچستری‌ها در مرحله بعد به مصاف لئون خواهند رفت
که می‌تواند بازی جالبی از آب در بیاید.

کد خبر 437724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.