بازار سرمایه صرفا نوعی جذابیت برای سرمایه‌گذاران است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه منابع وارد شده به بورس آنطور که باید و شاید به چرخه تولید وارد نمی‌شود، گفت: بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکتها به جز مواردی خاص ندارد و صرفاً نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است.

به گزارش ایمنا، فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بازار جذابی مشابه بازار سرمایه در کشور ایجاد نشود، جذابیت این بازار ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر علاقه‌مندی به ورود به بازار سرمایه صرفاً به دلیل جلوگیری از کاهش ارزش پول صورت می‌گیرد و این روند بدون وجود منطق اقتصادی، روند افزایشی به خود گرفته است، زیرا هیچ بازار موازی جذابی وجود ندارد.

وی در مورد تناسب یا عدم تناسب قیمت سهام و ارزش ذاتی آن نیز توضیح داد: می‌توان گفت این تناسب در اغلب شرکت‌های موجود وجود ندارد و این موضوع نقطه ضعفی برای بازار سرمایه است. از سوی دیگر بازار سرمایه نقشی در تولید یا تجهیز منابع مالی شرکت‌ها به جز مواردی خاص ندارد و صرفاً نوعی جذابیت برای سرمایه گذاران است که این جذابیت هم فلسفه وجودی بورس است که فضایی ایجاد شود تا فعالان بازار، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بتوانند به منابع ارزان قیمت دست پیدا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که تناسب حجم معاملات در بازار اولیه و ثانویه کم‌تر از ۱۰ درصد است، شاهد تغییر و تحول چشمگیر در بازار اقتصادی از طریق تجهیز منابع توسط بازار سرمایه نخواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 437721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.