آغاز به کار ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان با فرمان وزیر راه و شهرسازی

در ارتباط تلویزیونی وزیر راه و شهرسازی از طریق برنامه «زنده رود» با مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری به چرخه حمل ونقل شهر وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه ۱۸ مرداد ماه_ در ادامه برنامه‌های هفتگی افتتاحیه پروژه‌های خدماتی و عمرانی شهرداری اصفهان همزمان با عید سعید غدیر از ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا ۱۲ متری، با استاندارد یورو ۴، با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان رونمایی شد.

امروز همزمان با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری، پارک سوار صفه نیز که در ورودی جنوب اصفهان در منطقه شش احداث شده، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. آنچه در ذیل می‌آید خلاصه‌ای از برنامه امروز و سخنرانی مسئولان حاضر در جلسه و بعد حضور در برنامه تلویزیونی "زنده رود" است؛

آغاز به کار ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان با فرمان وزیر راه و شهرسازی

در ارتباط تلویزیونی وزیر راه و شهرسازی از طریق برنامه «زنده رود» با مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری به چرخه حمل ونقل شهر اضافه شد.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در این ارتباط زنده تلویزیونی در فرمانی برای مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه که در پارک سوار صفه مستقر بود، گفت: با توکل بر خداوند متعال و توسل به نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بهره‌برداری از ۸۰ اتوبوس جدید را در خطوط اتوبوسرانی شهری اصفهان به برکت صلوات بر محمد و آل محمد آغاز کنید.

سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز اظهار کرد: ضمن تبریک عید سعید غدیر، حسب فرمان وزیر راه و شهرسازی و دستور شهردار اصفهان بهره برداری از ۸۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ با هدف ارتقا سطح خدمات برای شهروندان آغاز شد.

نوسازی و بازسازی ۱۸ هزار دستگاه اتوبوس شهری

در ادامه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه برای آیندگان و فراهم کردن زندگی مطلوب برای نسل آینده از امروز با دیدگاه‌های مدیریتی و تکرار میراث تاریخی و ارزش‌ها و فناوری‌های روز که از الزامات توسعه است، ایجاد خواهد شد.

وی افزود: الگوی پارک سوار و ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری که به همت شهرداری اصفهان در این شرایط دشوار انجام شده، قابل تقدیر است و تکرار و افزایش این ظرفیت‌ها موجب بهبود کیفیت هوای شهر و سلامت مردم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بازسازی و نوسازی ۱۸ هزار دستگاه اتوبوس شهری پیش بینی شده است که با استفاده از ظرفیت صنایع داخلی نیازمند تحقق است.

وی افزود: در راستای این برنامه متأسفانه در چند سال گذشته شهرداری‌های کشور نتوانستند آنچه که مورد نیاز این طرح است استفاده کنند زیرا منابع تحقق نیافت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما با توجه به رویکرد و تاکید دولت و منابعی که در تبصره ۱۸ پیش بینی شده است امسال برای ناوگان درون شهری و برون شهری مصوباتی در دولت داشتیم و تمهیداتی در نظر گرفته شد که از محل یارانه صرفه‌جویی سوخت و تسهیلات تبصره ۱۸ گامی در کاهش آلودگی هوای شهرها برداشته شود که نمونه آن یکصد دستگاه اتوبوس شهری است که شهرداری اصفهان توانست از این ظرفیت استفاده کند.

کاهش میزان آلایندگی اتوبوس‌های اصفهان به کمتر از یک پنجم

اسلامی همچنین در برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» گفت: بر اساس قانون برنامه و قانون هوای پاک دو اقدام مهم به صورت موازی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: میزان آلایندگی اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان شهر اصفهان اضافه شده به کمتر از یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و دارای استانداردهای زیست محیطی است.

وی ادامه داد: کیفیت بخشی به زندگی مردم و برخورداری شهرها از زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی مورد تاکید دولت است.

اسلامی با ابراز خرسندی از احداث پارک سوار صفه، گفت: پاک سوارها در واقع ایستگاه‌های تبادلی وسایل حمل نقل برون و درون شهری است که با عنوان مراکز TOD در شهرها ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: در طرح جامع شهری این موضوع در اولویت قرار گرفته تا ارائه خدمات اتوبوس‌ها به مردم بهترو با کیفیت بیشتری انجام شود.

انتشار اوراق مشارکت خرید اتوبوس شهری برای نخستین بار در کشور

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در ادامه آئین افتتاح پارک سوار صفه و رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری اظهار کرد: امروز شاهد اتفاقی خوشایند برای اصفهان هستیم زیرا شهرداری در شرایط بسیار سخت با کمک دولت، استانداری و حمایت اعضای شورای شهر قراردادی با شرکت اسکانیا برای خرید یکصد دستگاه اتوبوس منعقد کرد در حالی که ساخت اتوبوس در کشور متوقف شده بود و با توجه به افزایش قیمت اتوبوس و شرایط دشوار شهرداری‌ها و کشور تخصیص اعتبار به این امر دشوار شده بود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان توانست برای اولین بار در ایران مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس شهری دریافت کند و با پیگیری‌های جدی این اتوبوس‌ها خریداری شد. این ۸۰ دستگاه اتوبوس دارای استانداردهای لازم است و با ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات رسانی در این بخش ارتقا خواهد یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال است، افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در خدمت مردم بود و هم اکنون ۷۵۰ دستگاه فعال است؛ همچنین پیش از همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ روزانه ۵۶۰ هزار مسافر در این ناوگان جا به جا می‌شدند، اما در حال حاضر این تعداد به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

نوروزی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهری اصفهان روزانه دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند و در دو هزار و ۵۰۰ ایستگاه توقف دارند، ادامه داد: رخداد امروز و عدالت اجتماعی که برای توزیع این اتوبوس‌ها رعایت می‌شود، سبب رضایتمندی شهروندان خواهد شد و امیدوارم بسیاری از شهروندان برای حفظ سلامتی خود، کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک در سطح شهر، استفاده از خودروهای شخصی را کنار بگذارند و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

توزیع اتوبوس‌های تازه نفس در ۳۰ خط

نوروزی همچنین با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» اظهار کرد: سال گذشته دولت از ارائه اوراق مشارکت برای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس خبر داد که تعدادی از شهرها به سرعت اقداماتی در این راستا انجام دادند، اما شهرداری اصفهان علی‌رغم تمام مشکلات و موانع موفق به دریافت اوراق مشارکت به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور به دلیل تحریم‌ها در انبار کارخانه‌ها، اتوبوسی برای فروش وجود نداشت، از این رو با مدیران تمام کارخانه‌ها مذاکراتی انجام و در نهایت موفق به خرید یکصد دستگاه اتوبوس شدیم که ۸۰ اتوبوس امروز همزمان با عید غدیر خم وارد ناوگان شد و ۲۰ اتوبوس دیگر نیز در حال ساخت است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: قیمت هر کدام از اتوبوس‌ها هنگام خرید یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر هر دستگاه اتوبوس نزدیک به سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و این اقدام به موقع شهرداری سبب سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی اصفهان شد.

وی با بیان اینکه ورود اتوبوس‌های جدید در عرصه حمل و نقل هدیه ویژه‌ای برای شهروندان است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها از استانداردهای لازم برخوردار است.

نوروزی گفت: ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید بر اساس عدالت اجتماعی در ۳۰ خط اتوبوسرانی توزیع شده تا تمام شهروندان در تمام نقاط شهر از این امکانات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، در مرحله نخست ۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان می‌شود و در آینده نزدیک ۲۰ دستگاه اتوبوس باقی مانده به این ناوگان اضافه خواهد شد.

اتوبوس‌ها با هزینه‌ای به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان خریداری شده و با ورود به چرخه حمل و نقل عمومی، عمر ناوگان اتوبوسرانی یک سال جوان‌تر خواهد شد.

"جک مکانیکی رمپ معلولان" برای استفاده افراد دارای معلولیت، امکانات رفاهی، سیستم ایمنی و سرمایشی مطلوب و متناسب با استانداردها، استاندارد یورو چهار و فیلتر DPF برای کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت از مهمترین ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید است.

کد خبر 437704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام ، خدا وکیلی اتوبوسهای شهرک شهید کشوری اصفهان را نیز نوسازی کنید و از این اتوبوسها به این خط ۹۷ بدهید، به جرات میگم داغونترین اتوبوسها رو به این شهرک اختصاص میدن....!!!!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 0
    مگه نمی گید دولت برای اتوبوس ریالی کمک نکرده؟ پس گرا برای افتتاح باید فرمان وزیر دولت باشد؟؟ خود اقای شهردار باید این کار را انجام میداد