پرسپولیس ۰-۱ ذوب آهن/ ذوبی‌ها جشن پوکر را تلخ کردند؛ تونل بقا در آزادی!

ذوب آهن با تک گل وحید محمدی زاده، پرسپولیس را در تهران شکست داد و تا حد زیادی از خطر سقوط فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و ذوب آهن از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی سفیدپوشان اصفهانی همراه شد و آن‌ها با تک گل محمدی زاده روی کرنر ارسالی حریف قدرتمند خود را در آزادی شکست دادند. شاگردان بوناچیچ با این برد بقا در لیگ را برای خود آسان و از طرف دیگر، جشن اهدا جام قهرمانی به پرسپولیس را تلخ کردند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: وحید محمدی زاده (دقیقه ۲۵ - برای ذوب آهن)

اخطار: بشار رسن (دقیقه ۱۵- از پرسپولیس) - فرشاد محمدی مهر (دقیقه ۳۵ - از ذوب آهن) - ایوان مارکوویچ (دقیقه ۵۷- از ذوب آهن) - شجاع خلیل زاده (دقیقه ۶۴- از پرسپولیس) - پ وحید امیری (دقیقه ۹۰ - از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشویچ، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، وحید امیری، احمد نورالهی، کمال کامیابی نیا (۵۹ - سعید حسین پور)، سیامک نعمتی (۵۹- مهدی ترابی)، بشار رسن (۴۳ - امید عالیشاه)، علی علیپور و مهدی عبدی (۷۲ - سید جلال حسینی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

ذوب آهن اصفهان: یوسف بهزادی، وحید محمدزاده، حمید بو حمدان، محمدرضا عباسی (۸۰- محمد مشایخ)، قاسم حدادی فر (۹۰+۱ - علیرضا چراغعلی) - احسان پهلوان، وفا هخامنش، فرشاد محمدی مهر، ایوان مارکوویچ (دارکو بییدوف)، مسعود ابراهیم زاده و مهدی مهدی پور (۶۷- رضا رحیمی)

سرمربی: لوکا بوناچیچ

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

بازی آرام شد و دو تیم تلاش کردند تا در دقایق ابتدایی مسابقه را کنترل کنند و یکدیگر را محک بزنند. در ادامه سفیدپوشان ذوب آهن بر میدان مسلط شدند و میزبان خود را عقب راندند. حملات ذوبی‌ها در دقیقه ۲۵ بالاخره به ثمر نشست و روی کرنر ارسالی با ضربه سر وحید محمد زاده به گل نخست رسیدند.

پس از دریافت گل، پرسپولیس جلو کشید تا بازی را به تساوی کشاند. شاگردان گل محمدی با پاس کاری‌های متوالی توپ و میدان را در اختیار و خلق موقعیت کردند. تلاش پرسپولیسی‌ها نتیجه‌ای را در بر نداشت تا نیمه نخست با همین نتیجه با پایان برسد.

نیمه دوم را پرسپولیسی‌ها سعی کردند تا با تسلط کامل بر توپ حریف را مجبور به دفاع کنند و در کمال آرامش، به دنبال منافذ دفاع ذوب آهن برای نفوذ و موقعیت سازی بودند. با این حال شاگردان بوناچیچ کامل به لاک دفاعی فرو نرفته و به ضد حملات چشم بستند. هر چه از زمان بازی می‌گذشت، فشار سرخ‌پوشان برای جبران گل خورده بیشتر شد.

اواخر بازی پرسپولیس با آوردن ترابی و اوساگونا خط آتش خود را تقویت کرد اما ذوبی‌ها کمی جلو آمده و سعی در مدیریت زمان کردند. بازیکنان سفیدپوش تیم اصفهانی در دقایق پایانی با حرکت تکنیکی در زمین پرسپولیس، خشم بازیکنان رقیب را برانگیختند و سرخ‌پوشان بارها آن‌ها را با خطا روبرو کردند.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۲۵- وحید محمد زاده) - کرنر ارسالی قاسم حدادی فر روی سر وحید محمد زاده فرود آمد تا ضربه سر این بازیکن در شرایطی که رادووشویچ تعادلش را از دست داده بود، وارد دروازه پرسپولیس شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۵+۳ - حرکت عالیشاه درون محوطه جریمه ذوب آهن ارسال بلند او در موقعیت مناسبی در اختیار علیپور قرار گرفت، اما ضربه او را ابراهیم زاده بر گرداند.

دقیقه ۶۳- پاس نفوذی بازیکنان پرسپولیس به علیپور رسید و چرخش این بازیکن در محوطه جریمه و شوت او به شکلی خطرناک از کنار دروازه بهزادی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴- ضربه سر موسی اوساگونا را بهزادی با نوک انگشتان دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۰- ضربه ایستگاهی احسان پهلوان را بوژیدار رادوشوویچ در اختیار قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

* برخورد خطرناک وفا هخامنش و مهدی عبدی باعث شد تا هخامنش با سری بانداژ شده بازی را ادامه دهد و عبدی، دچار خونریزی از ناحیه لب شود.

* پس از این مسابقه مراسم جشن قهرمانی و اهدا جام لیگ به پرسپولیس برگزار می‌شود.

* دقایق پایانی رادوشوویچ برای زدن ضربه سر روی کرنر به دست آمده برای پرسپولیس به محوطه جریمه ذوب آهن آمد.

بهترین بازیکن:

قاسم حدادی فر - کاپیتان سفیدپوشان ذوب آهن علاوه بر ارسال کرنر منجر به گل این تیم، در دقایق مختلف بازی به کمک حمله و دفاع این تیم آمد.

کد خبر 437689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.