بیانات مقام معظم رهبری درباره برگزاری مراسم محرم فصل الخطاب است

امام جمعه فولادشهر گفت: مقام معظم رهبری برگزاری مراسم محرم و عزاداری‌ها را برنامه و تمهیدات کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا دانستند و ما نیز هر آنچه که این عزیزان بگویند را رعایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در سنّ ۸۱ سالگی با آن صلابت و پختگی کلامی و آن محتوا و استحکام ساختاری، یک الگوی ماندگار و بی‌نظیر در سطح رهبران جهان است که مانندی برای آن نمی‌توان یافت، بدون تردید این شرایط موجب عصبانیت و بغض استکبار جهانی بوده و خواهد شد.

وی ادامه داد: تحریم، مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، اما شکی نیست که همه مشکلات ما از تحریم نبوده بلکه برخی از مدیریت‌ها و شیوع ویروس کرونا در حوزه مشکلات اقتصادی تأثیرگذار بوده‌اند و بر همین اساس دشمنان با واژگون نشان‏دادن واقعیت‌های کشور به دنبال آن هستند تا با آدرس غلط دادن نه تنها به روحیه مردم ضربه وارد کنند بلکه رفع مشکلات را به رفع تحریم گره بزنند.

سرافراز اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی اگر پیشرفتی در کشور به دست آید به آن بی‌توجه‌اند اما اگر نقطه ضعفی وجود باشد آن‌را صدها‏برابر جلوه کرده و تلاش بسیاری برای ناامید کردن انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: اگر جریان تحریف شکست بخورد قطعاً جریان تحریم نیز شکست خواهد ‏خورد؛ چراکه عرصه، عرصه جنگ اراده‌هاست بر همین اساس رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند؛ با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؛ چرا که مذاکره یعنی همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برگزاری مراسم محرم و عزاداری‌ها را برنامه و تمهیدات کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا دانستند و ما نیز هر آنچه که این عزیزان بگویند را رعایت می‌کنیم و توصیه من به همه هیئت‏داران و منبری‌ها این است که ویروس خطرناکی است و اگر مباحث بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت نشود ممکن است به فاجعه‌ای بزرگ ختم شود.

وی متذکر شد: قرار گرفتن در این مسیر روشن که مقام معظم رهبری ترسیم کردند نمود و نمادی از معرفت و معنویت و عقلانیت انقلابی است.

سرافراز یادآور شد: متأسفانه ۱۴ مرداد ماه، انفجار عظیمی بیروت را لرزاند، انفجاری که شدت آن نه فقط در کشور لبنان بلکه در قبرس در ۲۴۰ کیلومتری لبنان نیز احساس شد، این بندر اصلی‌ترین بندر تجاری لبنان بود و سالانه بیش از ۳ هزار کشتی در آن پهلو می‌گرفته و عمده‌ترین مرکز واردات و صادرات لبنان بوده است.

وی افزود: بیشترین و تقریباً نزدیک به تمامی ذخایر گندم‏، دارو‏، مواد غذایی و مایحتاج روزانه مردم لبنان در انبارهای این بندر نگهداری می‌شد که در اثر انفجار از بین رفته است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم بیروت خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند.

امام جمعه فولادشهر گفت: دلیل حادثه و فاجعه هر چه باشد یک نکته قطعی است و آن اینکه آمریکا و صهیونیسم و عربستان و امارات که یکسال است تمام طراحی‌ها و هزینه‌های میلیاردی آنان نتیجه عکس داده حالا دنبال فرصتی هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی ادامه داد: آنان در صدد موج‬ ‏سواری از حوادث و وقایع برمی‌آیند که نمونه‌ی آن‌را در موج‏‬ سواری بر آتش‌سوزی‌های سهوی و عمدی در ایران مشاهده می‌کنیم و باید توجه داشت در یکسال گذشته خصوصاً پس از شهادت سردار سلیمانی، فاز جدیدی از برخورد با محور مقاومت توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به نحو کاملاً هدفمند و هماهنگ آغاز شده و آن نیز راهبرد دوگانه «یا مقاومت یا رفاه» است.

سرافراز اضافه کرد: استکبار جهانی قصد دارد از این انفجار پیامدهای دلخواه خود را کسب کند و لبنان را به سمت و سوی آشوب و آشفتگی بیشتر و بی‌دولتی سوق دهد از این رو می‌توان گفت هدف اصلی دشمن تشدید تفرقه بین مذاهب و اقوام است.

وی عنوان کرد: آنها به دنبال ضربه زدن و حتی حذف رأس جنبش مقاومت اسلامی لبنان یعنی "سید حسن نصرالله" هستند به همین جهت در این انفجار، انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشانه رفتند تا مردم را به حزب الله بدبین کنند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اما امروز مقاومت در لبنان محور وحدت بوده و سیدحسن نصرالله محبوب همه اقوام و اصناف مردم است و حادثه فوق برای همگان ازجمله مسئولان کشورمان باید مایه عبرت باشد و حتماً باید مدیران ارشد کشوری و استانی مواردی از قبیل انبار آمونیاک را شناسایی و زمینه ایمن‌سازی آن را فراهم سازند.

کد خبر 437661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.