پرسپولیس - ذوب آهن/ دست و پا زدن سبزها برای بقا در جشن قهرمانی رقیب همیشگی

ذوب آهن امشب (جمعه) در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس است و برای بقا در لیگ، باید با دست پر از تهران به اصفهان باز گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب جمعه - ۱۷ مرداد ماه - در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ذوب آهن خواهد رفت. پرسپولیسی‌ها که دو هفته‌ای است قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی کرده‌اند، امشب جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد. آن طرف میدان اما سبزپوشان اصفهانی خطر سقوط را به شدت حس می‌کنند و ملزم به امتیاز گیری در دیدار با سرخ‌پوشان پایتخت هستند.

انگیزه پرسپولیس برای شیرین‌تر ساختن جشن پوکر

پرسپولیس پس از پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان تثبیت صدر نشینی، هفته قبل در قائم شهر مقابل نساجی غول کش این هفته‌های لیگ متوقف شد و حالا برای تکمیل جشن قهرمانی خود انگیزه فراوانی برای پیروزی در دیدار با ذوب آهن دارد. شاگردان گل محمدی به علاوه در انتظار دیدار دو تیم سپاهان و استقلال در جام حذفی و سپس، قرعه کشی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها در روز سه شنبه هستند تا با حریف شأن در این مرحله آشنا شوند. آنها برای تداوم روزهای خوب شأن به قبل دوباره می‌اندیشند و باید دید می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؟

سقوط به دسته پایین‌تر، بیخ ریش تیم اصفهانی

ذوب آهن که از ابتدای سال با دگرگونی مدیریتی، از نماینده‌ای شایسته در لیگ قهرمان آسیا به تیمی ضعیف و پایین جدولی مبدل شده، در حالی امشب رو در روی پرسپولیس صف آرایی می‌کند که این روزها حال و روز خوبی ندارد و زنگ خطر سقوط به دسته پایین‌تر برای این تیم اصفهانی به صدا در آمده است. گاندوهای اصفهانی هم اکنون با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول حضور داشته و تنها ۲ امتیاز با پیکان رده پانزدهمی اختلاف دارند.

ذوب آهن پس از شروعی ناامید کننده با علی منصوریان در لیگ امسال، در ادامه با رادولوویچ مونته نگرویی به توافق رسید ولی کرونا اجازه ماندن این سرمربی را نیز نداد تا کار سبزها باز هم به کروات نام آشنا فوتبال ایران یعنی بوناچیچ بیافتد. بوناچیچ در ۶ دیداری که بر نیمکت ذوب آهن نشسته نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و با ۴ شکست، ۱ پیروزی و ۱ تساوی در حالی که رقبای چندان سختی را پیش رو نداشته، کار تیم خود برای بقا در لیگ را به دشواری انداخته است. هر چند نباید از تأثیر مستقیم داوری‌ها علیه گاندوها در چند هفته اخیر چشم‌پوشی کرد.

حالا سبزپوشان که به همراه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایپا تنها تیم‌هایی هستند که در تمامی ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند، در معرض سقوط به لیگ یک قرار دارند. با این حال تغییر مهم دیگری نیز در این باشگاه اصفهانی در هفته جاری انجام و جواد محمدی، مدیرعامل جوان ذوب آهن که چند ماهی به دلیل بیماری حضور فیزیکی در باشگاه نداشته بود به طور موقت از سمت خود برکنار و احمد جمشیدی سرپرستی این باشگاه را تا پایان فصل جاری بر عهده گرفت.

چرا ذوب آهن کاندیدای سقوط است؟

ذوب آهن با وجود حضور در رده دوازدهم، دو دیدار سخت را پیش رو دارد و علاوه بر نبرد با پرسپولیس در تهران، باید در قائم شهر به مصاف نساجی رود که شرایط خوبی دارد و در هفته‌های اخیر کار مدعیان بزرگ لیگ را نیز به دشواری انداخته است. اگر گاندوها در این دو بازی موفق به کسب امتیاز نشوند، کارشان برای بقا در لیگ سخت خواهد شد. البته گفتنی است که ذوب آهن هفته پایانی باید در فولادشهر با گل گهر سیرجان دیدار کند که هم‌اکنون هم‌امتیاز این تیم سبزپوش است و آن مسابقه، می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در مشخص کردن سقوط کننده به دسته پایین‌تر داشته باشد.

تونل قهرمانی، خجستگان سبز!

روز گذشته ذوبی‌ها اعلام کردند که قصد دارند در بازی با پرسپولیس، به مصداق تیم‌های اروپایی برای رقیب پایتخت نشین خود تونل قهرمانی تشکیل دهند. تصمیمی که خیلی زود واکنش‌های هواداران ذوبی و سپاهانی را در بر داشت و همین امر باعث شد تا مدیران ذوب آهن کوتاه آمده و از خیر تونل قهرمانی بگذرند. نکته جالب اینجا است که اهدا جام قهرمانی به پرسپولیس و احتمالاً پوشش زنده‌ی مراسم آن باعث شده تا ذوب آهن بازی سرنوشت ساز این هفته خود را همزمان انجام ندهد و رقبایش تا روز دوشنبه این فرصت را داشته باشند تا روی نتیجه مورد نیازشان برای سبقت از ذوب آهن تمرکز کنند. البته مسئولان این باشگاه اصفهانی در اقدامی عجیب از کریم باقری، مربی پرسپولیس در دیدار رفت نیز تقدیر کردند که در نوع خود جالب بود و حالا که مدیر برنامه‌های سابق کالدرون به عضویت هیئت مدیره این باشگاه در آمده است، تصمیم این باشگاه به زدن تونل قهرمانی برای پرسپولیس سوالات مهمی را در ذهن فوتبال دوستان اصفهانی به وجود آورد.

کد خبر 437622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.