آرام‌سازی ۱۹ نقطه حادثه‌خیر در کرمانشاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه از شناسایی و آرام‌سازی ۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیز این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن ارجمندی در نشست خبری با تاکید بر اهمیت بحث ایمنی در حوزه تردد شهری اظهار کرد: کشته شدن ۱۲۰ نفر بر اثر تصادفات در معابر نشانگر نبود امنیت بود که در راستای ایمن‌سازی معابر با بررسی آمار تصادفات ۱۹ نقطه حادثه خیز را احصا کردیم که اکثر آنها بیش از پنج کشته داشت.

وی با بیان اینکه این طرح یک برنامه کوتاه‌مدت است، گفت: از اواسط اردیبهشت‌ماه این کار انجام شده و مراحل بعدی آن شامل آرام سازی، نصب تابلو و اصلاحات هندسی نیز در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه سرعت بالا را عامل اصلی تصادفات در شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: کنترل سرعت هم برنامه بلندمدت در حوزه ترافیک است که قصد داریم ۱۵۰ تا ۱۷۰ دوربین ثبت تخلف در معابر شهری نصب کنیم.

ارجمندی نصب این دوربین‌ها را یک درآمد پایدار مناسب برای شهرداری برشمرد و تصریح کرد: پیمانکار انجام این کار به زودی انتخاب می‌شود و نصب این دوربین‌ها حدود دو سال به طول می‌انجامد.

وی یکی دیگر از اقدامات حوزه ترافیکی شهر کرمانشاه را مدیریت پارک حاشیه‌ای هوشمند برشمرد و ادامه داد: این طرح در کرمانشاه همزمان با رشت برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و در هفته آینده کارهای زیربنایی آن به پایان می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه اضافه کرد: هر وسیله نقلیه‌ای که در معابر ۳۶ گانه شهری توقف کند تا نیم ساعت توقف مجانی محاسبه شده و بعد از این مد با یک رقم مصوب شورای شهر و فرمانداری برای وی حق پارک محاسبه می‌شود.

ارجمندی اخذ کرایه الکترونیک در اتوبوس و تاکسی‌ها را یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای حوزه ترافیک شهری عنوان کرد و گفت: این موضوع هم در حال پیگیری است.

وی احداث مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار طاق‌بستان، مطالعات جامع حمل و نقل و پیاده راه مدرس را از جمله برنامه‌های دیگر در دست انجام برشمرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه گفت: اختصاص ۵.۵ میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی تابلوهای راهنمای مسیر و اخذ سهمیه چند مرکز معاینه فنی جدید از جمله سایر اقدامات حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه است.

ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ دوربین نظارتی فعال در سطح شهر داریم، افزود: نصب ۹۶ دوربین نظاری دیگر را در دستور کار داریم که تا پایان امسال نصب می‌شود.

وی با اشاره به اخذ کسر پارکینگ ساختمان‌ها گفت: در حال حاضر برای ایجاد و احداث پارکینگ‌های مکانیزه در حال رایزنی با سرمایه‌گذار هستیم و از محل این کسر پارکینگ‌ها برای ساخت این پارکینگ‌ها هزینه می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه خط کشی معابر را از جمله اقدامات دیگر این معاونت برشمرد و افزود: هشت منطقه در شهر کرمانشاه داریم که کار خط کشی معابر ۵ منطقه آن به اتمام رسیده است.

وی در مورد آخرین وضعیت تقاطع‌های سطح شهر نیز گفت: کار احداث قاطع غیر هم‌سطح سپاه به زودی آغاز می‌شود، تقاطع آزادگان را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که عملیات اجرایی آن بعد از طراحی آغاز می‌شود.

کد خبر 437617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.