۱۸ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدهی ۱۸ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران، گفت: با استفاده از فرصت های قانون بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز _پنجشنبه ۱۶ مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محور بزرگراه اصفهان- اردستان یکی از محورهای اصلی استان است که به لحاظ ایمنی باید اقداماتی در نقاط حادثه خیز اجرا می‌شد.

وی افزود: بخش‌های چهارگانه مهمی از این پروژه تکمیل شده است و پس از عید غدیر عملیات روسازی باند دوم اصفهان- اردستان آغاز می‌شود که حدود ۱۱ کیلومتر بزرگراه جدید دو باند رفت و برگشت احداث شده و طول مسیر را تا پنج کیلومتر کاهش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت راه سازی در کشور برپا شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها برای مردم ایمنی و آسایش به ارمغان می‌آورد. اسلامی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: دستکم در سه سال اخیر سالانه ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است و امسال نیز ۸۰۰ کیلومتر اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح ۴۰ کیلومتر راه نایین- انارک افزود: ۱۱ کیلومتر در محور اصفهان- اردستان تا مهرماه افتتاح خواهد شد و پنج کیلومتر دیگر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

اسلامی با بیان اینکه دو هزار و ۴۳۰ کیلومتر آزادراه وجود دارد، گفت: ۵۱۸ کیلومتر آزادراه نیز تا پایان دولت تحویل خواهیم داد که یکی از آنها آزادراه کنار گذر شرق اصفهان است و به زودی بهره داری می‌شود؛ این آزادراه کریدور شمال- جنوب است که ترافیک را تا یک و نیم ساعت کاهش می‌دهد. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آزاد راه کنار گذر شرق تا دو هفته آینده و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید، طول این آزادراه ۱۰۰ کیلومتر است که ۶۵ کیلومتر آن دو هفته آینده بهره برداری خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه هزینه سالانه ایجاد آزادراه و بزرگراه ۱۵ هزار میلیارد تومان به نرخ ثابت است، گفت: اگر این هزینه‌ها را به نرخ روز محاسبه کنیم اعداد و ارقام متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات شمار زیادی از پیمانکاران در سال ۹۸ پرداخت شد، افزود: مطالبات پیمانکاران هنوز تسویه نشده است؛ هم اکنون ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارای قرارداد داریم و حجم بدهی به پیمانکاران حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: نیاز است ۱۰ هزار میلیارد تومان با استفاده از فرصت‌های قانون بودجه بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم تا بتوانیم با راندمان بالاتر با پیمانکاران پروژه‌ها را پیگیری کنیم.

اسلامی یکی از وظایف مهم این وزارت راه و شهرسازی را نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها دانست و گفت: ۱۴ هزار راهدار با حدود ۱۰ هزار دستگاه در جاده‌ها و راه‌های کشور مستقر هستند که وظیفه آنها حفظ و بهره برداری از راه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد که با مهندسی جدیدی که در وزارت راه و شهرسازی پایه گذاری کردیم و با نوسازی ماشین آلات، برنامه‌ریزی و آموزش نهضت بهسازی کامل شکل گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از خردادماه تاکنون روکش آسفالت حدود ۶ هزار کیلومتر از راه‌های کشور لکه‌گیری شده است، گفت: دستکم ۵۰۰ اکیپ آسفالت در سطح کشور در حال فعالیت است؛ در کنار این اقدامات جمع‌آوری گاردریل ها و جایگزین کردن نیوجرسی‌های مفصلی را در دستور کار داریم.

کد خبر 437601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.