شهر خودرو ۲-۲ استقلال/ تقسیم امتیازات بین بختیار زاده و مجیدی با پنالتی مشکوک دیگر

شهر خودرو در شبی که عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت، در خانه برابر استقلال به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و شهر خودرو از ساعت ۲۰ امشب پنجشنبه - ۱۶ مرداد ماه - در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در دیداری تماشایی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی ۲ بر ۲ دو تیم به پایان رسید.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های شهر خودرو و استقلال

ورزشگاه: امام رضا (ع) مشهد

تماشاگر: -

گل‌ها: حسین مهربان (دقیقه ۳۵ - برای شهر خودرو) - ارسلان مطهری (دقیقه ۵۵ - برای استقلال) - شیخ دیاباته (دقیقه ۷۰ - برای استقلال از روی نقطه پنالتی) - محمد رضا خلعتبری (دقیقه ۷۴ - برای شهر خودرو) 

اخطار: اکبر صادقی (دقیقه ۳۶ - از استقلال) - علی کریمی (دقیقه ۷۹ - از استقلال) - محمد رضا خلعتبری (دقیقه ۸۱ - از شهر خودرو) - مهدی قایدی (دقیقه ۸۳ - از استقلال)

اخراج: -

شهر خودرو مشهد: سید مهدی رحمتی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، محمد آقاجان پور، امید منصوری، اکبر صادقی، میلاد سرلک، حسین مهربان (۹۰+۱ -)، امین قاسمی‌نژاد (۷۳- روح‌الله سیف‌الهی)، محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی‌

سرمربی: سهراب بختیار زاده

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور (۴۵- ارسلان مطهری (۶۱- فرشید باقری))، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (۷۳- سینا خادم پور)، هرویه میلیچ (۷۳- محمد دانشگر)، شیخ دیاباته و مهدی قائدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

بازی متعادل شروع شد و دو تیم قصد ریسک کردن در ابتدای مسابقه را نداشتند. استقلال دقیقه دهم روی کاشته میلیچ فاصله چندانی با گل نخست نداشت ولی پس از آن شهر خودرو برای دقایقی بر میدان حاکم شد و شاگردان بختیار زاده موفق شدند موقعیت‌هایی را روی دروازه سید حسین حسینی پایه‌ریزی کنند. در ادامه آبی‌پوشان تهرانی نیز حملات پر قوت‌تری را طراحی کردند و دقیقه ۲۵ روی یک ضربه سر رحمتی را تسلیم کردند اما آقاجان پور اجازه گذر توپ از خط دروازه را نداد.

پس از استراحت دو تیم برای نوشیدن آب در دقیقه ۳۰ بازی، شهر خودرو بازی بهتری را به نمایش گذاشت و ۵ دقیقه بعد توسط ضربه دیدنی حسین مهربان به گل رسید. پس از این گل سرخ‌پوشان مشهدی مسابقه را مدیریت کردند تا نیمه اول این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد.

نیمه دوم را استقلالی‌ها هجومی شروع کردند و حملات خوبی را روی دروازه میزبان ایجاد کردند که بالاخره تلاش‌شان نتیجه داد و در دقیقه ۵۵ با فرصت‌طلبی ارسلان مطهری به گل رسیدند. پس از اینکه بازی به تساوی کشیده شد، شاگردان بختیار زاده پیش کشیدند و حریف تهرانی را تحت فشار قرار دادند. با این حال ارسال بلند آبی‌ها به زمین شهر خودرو حرکت سریع و سیر قایدی را در پی داشت و برخورد او در محوطه با مدافع حریف داور را مجاب کرد تا نقطه پنالتی را نشان دهد. دیاباته این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا شاگردان مجیدی جلو بیافتند.

شهر خودرو پس از دریافت گل بر قوت حملاتش افزود و تنها ۴ دقیقه برتری آبی‌پوشان ادامه داشت و خلعتبری با ضربه‌ای استثنایی روی کاشته به دست آمده، دروازه حسینی را گشود تا بازی بار دیگر به تساوی کشیده شود. تلاش دو تیم در ادامه نتیجه‌ای در بر نداشت تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۵- حسین مهربان) - یک و دو حسین مهربان با محمد رضا خلعتبری توپ را مجدد در موقعیت خوبی در محوطه جریمه استقلال با مهربان سپرد تا او نیز با ضربه محکمی توپ را به زیر طاق دروازه حسینی بکوبد.

۱-۱ (دقیقه ۵۵ - ارسلان مطهری) - بازیکنان استقلال کاشته‌ی خود را از سمت چپ محوطه شهر خودرو به روی دروازه ریختند که اثر اولیه شیخ دیاباته روی غفلت مدافعین سرخ‌پوش در اختیار مطهری قرار داد تا او نیز توپ را با کف پا به قلب دروازه رحمتی بفرستد.

۱-۲ (دقیقه ۷۰ - شیخ دیاباته) - دیاباته پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را بر خلاف حرکت رحمتی به سمت چپ دروازه فرستاد.

۲-۲ (دقیقه ۷۰ - محمد رضا خلعتبری) - کاشته استثنایی محمد رضا خلعتبری به گوشه سمت چپ دروازه استقلال رفت و حسینی کاری به جز تماشای توپ نتوانست انجام دهد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- کاشته‌ای برای استقلال چسبیده به محوطه جریمه شهر خودرو به دست آمد که ضربه میلیچ در حالی که رحمتی تنها نظارت‌گر این شوت بودُ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۶- سانتر بازیکنان شهر خودرو از سمت چپ را خلعتبری با ضربه سر برای دیگر بازیکن این تیم کاشت و او نیز ضربه چکشی را به توپ زد ولی سید حسین حسینی توپ را دور کرد.

دقیقه ۲۵- کرنر استقلالی‌ها از سمت چپ به روی دروازه شهر خودرو آمد و ضربه سر آبی‌پوشان را آقاجان پور به سختی از روی خط دروازه برگرداند.

دقیقه ۴۶- ضربه سر علی کریمی خطرناک از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- در حالی که رحمتی توپ را در اختیار گرفته بود، از دستانش افتاد و جلو پای دیاباته قرار گرفته اما پوشش خوب رحمتی و سایر بازیکنان شهر خودرو این فرصت را نیز از چنگ شاگردان فرهاد در آورد.

دقیقه ۵۸- شوت والی و سرکش امین قاسمی نژاد حسینی را غافل گیر کرد و در حالی که او تنها نظاره‌گر صحنه بود، توپ به تیرک عمودی دروازه خورد.

دقیقه ۶۶- ارسال بازیکنان شهر خودرو با اشتباه حسینی در خروج همراه بود و توپ را به سختی مشت کرد و در برگشت، ضربه قاسمی نژاد را با سیوی بی‌نظیر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۷- در حالی که در پشت محوطه جریمه استقلال بازیکنان شهر خودرو اعتقاد به خطا داشتند، بازیکنان آبی‌پوش با ارسالی بلند توپ را به زمین شهر خودرو فرستادند و بازیکن سرخ‌پوش در محوطه جریمه با قایدی برخورد کرد که کاظمی نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۹۰+۳- ضربه سر بازیکنان شهر خودرو را حسینی با نوک انگشتان دست مهار کرد.

دقیقه ۹۰+۶ - شلوغی محوطه جریمه شهر خودرو موقعیت خوبی را در اختیار قایدی گذاشت اما رحمتی توپ قایدی را در چند قدمی دروازه مهار کرد.

اتفاق ویژه:

* دقیقه ۱۸ بازیکن شهر خودرو و روزبه چشمی برای زدن ضربه سر تلاش کردند و برخوردی بین این دو در محوطه جریمه اتفاق افتاد که شهر خودرویی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور خطای مهاجم این تیم را روی چشمی گرفت.

* پشت پای مدافع استقلال روی محمد قاضی او را در محوطه جریمه سرنگون کرد و بازیکنان شهر خودرو اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی وحید مرادی ادامه بازی را نشان داد.

* ارسلان مطهری در حالی که بین دو نیمه وارد زمین شد، پس از به ثمر رساندن گل تساوی و در دقیقه ۶۰ بازی به علت مصدومیت تعویض شد.

بهترین بازیکن:

محمد رضا خلعتبری - مهاجم کار کشته شهر خودرو علاوه بر اینکه در خلق موقعیت‌های قرمزپوشان مشهدی نقش بسزایی داشت، پاس گل اول این تیم را به حسین مهربان رساند و در نیمه دوم نیز با کاشته‌ای بی‌نظیر قفل دروازه حسینی را فرو ریخت.

کد خبر 437595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.