انتشار فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی در شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در نظر است با توجه به پتانسیل‌های موجود و در یک رقابت سازنده، جهت دستیابی به ایده‌های نوین معماری و کیفیت برتر، طراحی پل پیاده‌راه به مسابقه گذاشته شود.

به گزارش ایمنا، جواد بهادری با بیان اینکه فراخوان مسابقه طراحی پل زندگی حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت منتشر شده است، اظهار کرد: شهرداری شیراز در راستای توسعه پیاده محوری و ارتقای کیفیت فضاهای شهری و پیوندهای اجتماعی در نظر دارد با اتصال فیزیکی و بصری عوامل طبیعی شهر شیراز شامل باغات، کوه و رودخانه نسبت به اجرای پل پیاده‌راه در حدفاصل باغ‌های چمران و پیاده‌راه سلامت، همراه با فضاهایی جاذبه جمعیت با رویکرد گردشگری اقدام کند.

وی افزود: باغ‌های قصر دشت، کوه چمران و رودخانه خشک، با توجه به پیشینه و نقش تفرجی که در مقیاس شهری دارند، به‌عنوان نشانه‌های طبیعی شهر شیراز شناخته می‌شود و همچنین قرارگیری پیاده‌راه سلامت در مجاورت عناصر طبیعی فوق و با عملکردی سازگار با آن‌ها، موجب تقویت خاصیت تفرجگاهی محدوده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به جهت افزایش هم‌پیوندی فضایی این عناصر و با تأکید بر نقش پیاده در شهر، اظهار کرد: در نظر است با توجه به پتانسیل‌های موجود و در یک رقابت سازنده، جهت دستیابی به ایده‌های نوین معماری و کیفیت برتر، طراحی پل پیاده‌راه به مسابقه گذاشته شود.

بهادری عنوان کرد: پل پیاده راه زندگی به طول تقریبی ۲۵۰ متر، باهدف ایجاد هم‌پیوندی میان عناصر طبیعی شهر شیراز ایجاد قرارگاه رفتاری جهت گذران اوقات فراغت در تمامی ساعات روز و در تمام فصول و همچنین نظرگاهی برای تماشای چشم‌انداز طبیعی و یک مقصد گردشگری مهم است که در حدفاصل کوچه‌های ۴۴ بلوار شهید چمران و آمفی‌تئاتر روباز پیاده‌راه سلامت جانمایی شده است.

وی گفت: از جمله عناصری که به‌وسیله این پل به‌صورت فیزیکی و یا بصری به یکدیگر متصل خواهند شد پارک حاشیه‌ای چمران، رودخانه خشک، پیاده‌راه سلامت و باغ‌های قصر دشت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز عنوان کرد: تمامی اشخاص حقیقی دانشجو یا دانش‌آموخته و اشخاص حقوقی دارای صلاحیت در رشته‌های معماری و شهرسازی (گرایش‌های مرتبط) واجد شرکت در مسابقه هستند با توجه به اینکه شروع ثبت نام از تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری است متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.zendegi.shiraz.ir مراجعه و از شرایط شرکت در مسابقه، برنامه زمانبندی، الزامات، اطلاعات داوران و معیارهای داوری و نحوه ارائه مطلع شوند.

کد خبر 437592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.