ایجاد اولین جاده سلامت باغ راهی کشور در سمنان

شهردار سمنان از ایجاد اولین جاده سلامت باغ راهی کشور با بازآفرینی باغ راه‌های این شهر خبر داد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازآفرینی و مرمت شش باغ راه در دستور کار شهرداری سمنان قرار دارد که تعدادی از این باغ راه‌ها آماده بهره‌برداری و برخی نیز تا با پایان فعالیت‌های عمرانی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی افزود: هدف از بازآفرینی این باغ راه‌ها و مرمت مسیر و تأمین روشنایی آن‌ها با پایه چراغ‌های قدیمی، زیباسازی محیطی و جذب گردشگر و کمک به بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و باغداران منطقه است.

شهردار سمنان با اشاره به ویژگی‌های بارز این باغ راه‌ها، تصریح کرد: در مرمت و بازآفرینی این باغ راه‌ها از نظرات سازمان جهادکشاورزی، کشاورزان و باغداران استفاده شده است و در هر باغ راه سعی شده تا فضای گردشگری و پذیرایی برای تأمین نیازهای گردشگران فراهم شود.

ناظم رضوی به اولین جاده سلامت باغ راهی کشور با بازآفرینی باغ راه‌های شهر سمنان اشاره کرد و گفت: باغ راه‌های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض و با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ‌ها مسیری به طول ۱۰ کیلومتر به وجود می‌آید که به عنوان اولین جاده سلامت باغ راهی کشور می‌تواند مورد استفاده گردشگران و فعالان صنعت توریسم قرار بگیرد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: با بازآفرینی ۶۰۰ هکتار بافت باغی، می‌توان تابلویی از باغ شهر سمنان ایجاد کرد.

کد خبر 437582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.