متقاضیان طرح ملی مسکن تا ۲۵ مرداد فرصت دارند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا امروز ۴۳۰ هزار نفر برای طرح ملی مسکن اقدام کردند، گفت: متقاضیان باقی مانده تا ۲۵ مرداد فرصت دارند تا پول اولیه را واریز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی امروز _پنجشنبه ۱۶ مرداد _ در آئین کلنگ زنی پروژه احداث ۲۴۲ واحد طرح ملی مسکن شهر تودشک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد بود اما با توجه به شرایطی که در حوزه مسکن به وجود آمد تصمیم دولت و دغدغه رهبر انقلاب ما را بر آن داشت که ظرفیت را با توجه به میزان تقاضا در جامعه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح به صورت پیامکی و با استفاده از دیگر سامانه‌ها ثبت نام کرده‌اند، افزود: نزدیک به ۹۳۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند که تاکنون زمین و مسکن از دولت دریافت نکردند. تا امروز ۴۳۰ هزار نفر اقدام کردند و متقاضیان باقی مانده تا ۲۵ مرداد فرصت دارند تا پول اولیه را واریز کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه فرآیند اقدام برای ملی مسکن در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: در استان اصفهان ۷۵ هزار هدف‌گذاری برنامه‌ای داریم که همین میزان ثبت نام کردند اما ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط نبودند؛ این طرح در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن با محوریت بنیاد مسکن در بسیاری از شهرهای کوچک کشور مانند شهر تودشک به صورت گروهی به مردم واگذار می‌شود.

وی به تجربیات ۴۰ ساله بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن با مدیریت مشترک، توانمندسازی مردم را به لحاظ فنی، نقشه، نظارت، تدارکات و اختصاص وام پیگیری و مردم را برای ساخت مسکن حمایت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ساختمان‌ها به روز حساب می‌شود؟ گفت: قیمت هر واحد مسکونی تمام شده است اما تلاش می‌کنیم قیمت مصالح ساختمانی را کاهش دهیم. با دستور رئیس جمهور در تلاش هستیم که قیمت فولاد، سیمان و اقلام اصلی را به قیمت مهار شده در طرح ملی مسکن به کار ببریم که قیمت تمام شده خانه‌ها افزایش نیابد.

اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات خانه‌های خالی در قانون مالیات‌های مستقیم وجود دارد، افزود: بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف بود که سامانه جامع املاک را تهیه کند؛ ما نیز این سامانه را طراحی کردیم و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم. این سامانه هم اکنون بارگذاری شده و تمام کسانی که صاحب ملک هستند باید اطلاعاتشان در این سامانه ثبت باشد.

وی با بیان اینکه میزان مالیات خانه‌های خالی زیاد نیست که به تعیین تکلیف آنها کمک کند، گفت: برای این منظور به مالکان اعلام کردیم اگر خانه‌های خود را در قالب طرح اقدام ملی مسکن به دولت واگذار کند؛ وزارت راه و شهرسازی نیز زمینی برای ساخت مجدد واحد مسکونی در اختیار آنها قرار خواهد داد. هدف ما عرضه و تولید مسکن است که جوانان پس از مدتی صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با آموزش و پرورش برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: از این شمار، ۷۵ هزار نفر ثبت نام کننده واجد شرایط مسکن بودند و در حال حاضر ساخت ۲۰ هزار واحد آغاز شده است.

اسلامی همچنین به امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد نیز برای جامعه کارگری و بازنشسته با وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد نیز درباره مسکن اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز گفتگو کرده‌ایم؛ روند آن مانند طرح اقدام ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه روند ساخت مسکن در شهرهای کوچک راحت‌تر انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای محرومان نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، آستان قدس رضوی و خیرین مسکن ساز، اوقاف، بسیج سازندگی و با محوریت بنیاد مسکن در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در سفر یک روزه به استان اصفهان چندین پروژه در حوزه‌های مسکن و راهسازی را کلنگ زنی و افتتاح می‌کند.

کد خبر 437574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.