افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی کشور تا پایان سال

وزیر نفت گفت: تا پایان سال ۱۳ طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود که ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می‌افزاید.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه در آئین بهره‌برداری از سه طرح صنعت پتروشیمی از سوی رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز دو طرح متانول و یک طرح فناورانه تولید کاتالیست به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاء‌الله تا پایان سال ۱۳ طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود که ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می‌افزاید.

وی افزود: مهمترین وظیفه صنعت پتروشیمی جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره صنعت نفت و گاز است. صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از پنج میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تأمین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

وزیر نفت گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۸ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری ۲۷ طرح تا سال ۱۴۰۰ و با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری ارزش محصولات پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

زنگنه خاطرنشان کرد: تولید پتروشیمی تا پایان این دولت نسبت به ابتدای دولت دو برابر و با ریل‌گذاری که انجام شده است تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان سه برابر می‌شود. حجم سرمایه گذاری در سه طرح پتروشیمی که امروز افتتاح می‌شود حدود ۱.۶ میلیارد دلار است که چهار میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

کد خبر 437553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.