سرماخوردگی عادی به حفاظت در مقابل کووید ۱۹ کمک می‌کند

محققان معتقدند افرادی که اخیراً دچار سرماخوردگی عادی شده اند سلول های T سیستم ایمنی شان ممکن است کروناویروس را تشخیص داده و به مقابله با آن کمک کند.

به گزارش ایمنا، «دانیلا ویسکوف»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه ایمنولوژی لاجولا کالیفرنیا، در این باره، می‌گوید: ما در حال حاضر می‌توانیم اثبات کنیم که در برخی افراد حافظه از پیش موجود سلول T علیه ویروس‌های سرماخوردگی عادی می‌تواند کرونا ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کند و حتی ساختارهای مولکولی دقیق را تشخیص می‌دهد.

وی می‌افزاید: این مسئله می‌تواند توضیح دهنده این مطلب باشد که چرا برخی افراد دچار علائم خفیف این بیماری شده‌اند.» هنوز خیلی زود است که بگوییم حافظه سلول ایمنی به بهبودی سریع کووید ۱۹ کمک می‌کند.

بنا به گزارش مهر، به گفته محققان، ویروس‌های سرماخوردگی نوع بسیار کم خطرناک کرونا ویروس هستند. محققان با بررسی نمونه‌های جمع آوری شده از افراد دریافتند که سلول‌های T حافظه سیستم ایمنی که سرماخوردگی عادی را تشخیص می‌دهند می‌توانند محل‌های اصلی کرونا ویروس را هم شناسایی نمایند. این بدین معناست که مقابله با سرماخوردگی عادی به سلول‌های T می‌آموزد که حداقل برخی از بخش‌های کرونا ویروس را شناسایی کند.

کد خبر 437545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.