ارتقا چشمگیر ناوگان اتوبوسرانی در کرواسی

زاگرب، پایتخت کشور کرواسی، تنها پس از گذشته سه سال برای دومین بار با ارتقا چشمگیر حمل و نقل عمومی مواجه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخورداری از یک شبکه حمل و نقل عمومی با کیفیت بالا، قابل دسترسی و کارآمد مهر تضمینی بر پایداری بسیاری از پایتخت‌های مدرن اروپایی است که زاگرب نیز از آن مستثنی نشده است. مقامات رسمی پایتخت کرواسی فعالانه در تلاش بوده‌اند ظرفیت و قابلیت‌های اپراتورهای حمل و نقل عمومی خود را در چند سال گذشته بهبود بخشند تا تردد در مناطق شهری را برای مردم خود تسهیل کنند. شهردار زاگرب در نظر دارد از طریق ارتقا ناوگان اتوبوسرانی مردم را به استفاده از این وسایل نقلیه، به جای خودروهای شخصی، برانگیزد تا همزمان به کاهش اثرات گرما زمینی و آسیب به محیط زیست کمک کند.


در این راستا، توسعه خط اتوبوسرانی، افزایش ظرفیت، قابلیت دسترسی و البته مهم‌تر از همه امنیت مردم در وسایل حمل و نقل عمومی در اولویت برنامه‌های شهردار قرار گرفته است و خوشبختانه طی سه سال اخیر نیز با موفقیت‌های زیادی مواجه شده است. مقامات رسمی محلی بر این باورند که موفقیت در این اقدامات، آن‌ها را در ترغیب مردم به استفاده از اتوبوس‌های عمومی یاری خواهد کرد که این کار به سهم خود منجر به ایجاد شهری سالم‌تر و زیست‌پذیرتر خواهد شد.

آخرین دستاورد ناوگان اتوبوسرانی مربوط به افزایش ۲۲ دستگاه اتوبوس جدید به این بخش است که ۱۴ دستگاه از آن دسته اتوبوس‌هایی هستند که ارتفاع کف آن‌ها تا زمین بسیار پایین طراحی شده و به این ترتیب مناسب سالمندان است. هشت اتوبوس نیز مجهز به سکوی دسترسی است تا بالا و پایین رفتن را برای افراد دارای معلولیت تسهیل کند.


شهردار پایتخت کرواسی از تولیدکنندگان خواسته بود تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، اتوبوس‌هایی را به بازار عرضه کنند که در آن تمام نیازهای مسافران نظیر راحتی و امنیت آنان در نظر گرفته شده باشد. مقامات رسمی زاگرب طی یک جشن رسمی در شهر از تمام مردم خواستند هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حتماً تمام اصول بهداشتی نظیر استفاده ماسک را رعایت کنند تا انتقال ویروس در میان شهروندان به حداقل برسد.

کد خبر 437538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.