بازگشایی مراکز آموزشی دانمارک متفاوت با گذشته

مقامات رسمی کشور دانمارک در تلاشند استراتژی‌هایی به کار گیرند تا فضا را برای بازگشایی مدارس در دوران بحران کرونا مهیا کنند؛ دانش‌آموزان این کشور یک سال تحصیلی متفاوت با سال‌های قبل را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درست در همان ابتدای شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشورهای اروپایی، مدارس و چگونگی عملکرد آن‌ها موضوع داغ خبرهای کرونایی را تشکیل داد.

اگرچه با آغاز تعطیلات تابستانی این بحث ظاهراً به دست فراموشی سپرده شد، اما مقامات رسمی همچنان در تلاش بوده‌اند بهترین راهکارها را برای بازگشایی این مکان‌ها و حفظ امنیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به کار گیرند.

بدون شک دانش‌آموزان در سراسر دنیا یک سال تحصیلی متفاوت با گذشته را تجربه خواهند کرد و محیط آموزشی و روابط آنان با سایر دانش آموزان تغییرات چشمگیری را متحمل خواهد شد.

متخصصان آموزش در دانمارک همگی از این نظر به توافق رسیده‌اند که حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان در محل تحصیل خود الزامی است. به همین دلیل در همان ابتدای انتشار ویروس کرونا نیز در مدارس و دانشگاه‌ها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای بر دانش‌آموزان مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی اعمال شد.

با این حال با نزدیکی به آغاز سال تحصیلی جدید پرسش‌های زیادی ذهن همه مردم دانمارک را به خود درگیر کرده است؛ به عنوان مثال مدیران در مدارس و دانشگاه‌ها چگونه می‌خواهند قوانین سختگیرانه خود را برای مدتی طولانی یعنی یک سال تحصیلی بر دانش‌آموزان و دانشجویان اعمال و چگونه با موفقیت روش‌های یادگیری را با حفظ فاصله اجتماعی پیاده کنند؟

بدون شک محدودیت‌های بیشتری بر دانشجویان اعمال خواهد شد و تعداد افراد حاضر در هر فضای آموزشی با محدودیت خاصی مواجه خواهد بود. با این حال تکیه بر تکنولوژی دیجیتال و یادگیری از راه دور نیز همزمان با حضور فیزیکی برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اجباری خواهد شد تا از کیفیت آموزشی کاسته نشود.

کارشناسان آموزشی در دانمارک تاکید کرده‌اند که حضور فیزیکی دانشجویان ورودی جدید در محل تحصیل اجباری است چرا که تنها تکیه بر آموزش دیجیتالی می‌تواند آن‌ها را از ادامه تحصیل دلسرد کند و تجربه‌ای نامطلوب از آموزش در دانشگاه در اختیار آنان قرار دهد.

کد خبر 437514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.