استقلال - شهرخودرو/ آخرین رقیب مدعی استقلال در راه کسب سهمیه آسیایی

استقلال در حساس‌ترین بازی باقی مانده خود در لیگ برتر امشب (پنجشنبه) در مشهد به مصاف شهر خودرو خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۲۰ امشب پنجشنبه - ۱۶ مرداد ماه - در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میهمان شهر خودرو خواهد بود و در مصافی حساس برای کسب سهمیه با این تیم به رقابت می‌پردازد. آبی‌ها که هفته گذشته موفق شدند سپاهان را در خانه شکست دهند، حالا شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی فصل بعدی لیگ قهرمانان دارند و می‌توانند با ارائه عملکردی متوسط نیز حضورشان در آسیا را قطعی کنند. آن طرف میدان شهر خودرو با سهراب بختیار زاده نتایج چندان خوبی کسب نکرده و امشب برای آخرین شانس‌های خود، باید از سد استقلال بگذرد.

فرهاد تا دندان مسلح برای باقی فصل

استقلال پس از گذشتن از روزهای بحران با فرهاد مجیدی، در شبی که نتوانست بازی خوبی در میدان ارائه دهد، سپاهان را ده نفره برد تا اعتماد به نفس به اردوی آبی‌های پایتخت باز گردد. حالا استقلال ۴۸ امتیازی است و با دو اختلاف ۲ امتیازی نسبت به تراکتور، در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها در رده دوم لیگ جا خوش کرده است.

فرهاد مجیدی که با بازگشت مصدومانش تیمی کامل را در اختیار دارد، می‌تواند با اجرای برنامه‌های متفاوت در زمین مسابقه عیار مربیگری خود را در معرض نمایش بگذارد. هر چند شهر خودرو آخرین حریف مدعی در راه آبی‌ها تا پایان لیگ است، اما تنها به فاصله چند روز، دوشنبه شب استقلال باید بار دیگر رو در روی سپاهان قلعه‌نویی در جام حذفی قرار گیرد؛ دیداری که با توجه به جنجال‌های بازی چند روز قبل دو تیم در لیگ، از حساسیت‌های بیشماری برخوردار است و به احتمال زیاد یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های فصل جاری خواهیم بود. گفتنی است استقلال در بازی امشب آرش رضاوند را به دلیل محرومیت برابر شهر خودرو نمی‌تواند در ترکیب قرار دهد و با وجود پیگیری‌های فراوان، داریوش شجاعیان نیز به لیست این تیم برای باقی مانده رقابت‌ها اضافه نشد.

شهر خودرو و سنگلاخ کسب سهمیه

شهر خودرو که شروع خوبی با یحیی گل محمدی در لیگ داشت با جدایی این مربی در نیم فصل و پیوستنش به پرسپولیس، رفته رفته از صدر فاصله گرفت و هم‌اکنون با ۴۴ امتیاز و با توجه به مسابقات سختی که پیش رو دارد، می‌توان گفت که شانس بسیار کمی برای کسب سهمیه دارد. آن‌ها که پس از گل محمدی سکان هدایت خود را به مجتبی سرآسیابی سپردند، اما این مربی نیز هر چند عملکرد قابل قبولی داشت ولی به دلیل مشکلات مالی از جمع سرخ‌پوشان مشهدی جدا شد تا حمیداوی برای چند هفته پایانی لیگ به سهراب بختیار زاده اعتماد کند.

با این حال بختیار زاده شروعی ناامید کننده در لیگ داشت و از چهار دیداری که بر نیمکت شهر خودرو نشست، سه تساوی و یک باخت به دست آورد تا شانس حضور در فصل آینده لیگ قهرمان برای شهر خودرو کم‌رنگ شود. تنها نماینده شرق کشور در لیگ که از جام حذفی نیز کنار رفته، تنها امیدش به کسب سهمیه از طریق لیگ برتر است، اما در حال حاضر با یک بازی بیشتر نسبت به فولاد در رده پنجم جدول حضور دارد. به علاوه شهر خودرو قرعه سختی در سه هفته پایانی لیگ دارد و پس از نبرد با استقلال، باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود و پس از آن با نساجی روبرو شود که این روزها به کمتر تیمی باج می‌دهد.

رحمتی و همه‌ انگیزه‌ها برای رویارویی با استقلال

مهدی رحمتی که این روزها با پوشیدن لباس شماره یک شهر خودرو عملکرد مناسبی را به ثبت رسانده، با توجه به نمایش ضعیف حسینی درون دروازه استقلال و تغییر کادر مدیریتی باشگاه این فرصت را دارد تا یک بار دیگر پیراهن آبی پوشیده و کاپیتان استقلال شود. رحمتی فصل قبل پس از پنالتی جنجالی دربی برگشت نیمکت نشین شد و اختلافش با سید حسین حسینی و مدیران باشگاه باعث شد تا قید حضور در استقلال را زده و راهی مشهد شود. حالا چند وقتی است زمزمه‌هایی از بازگشت او به تیم سابقش شنیده می‌شود و به نظر رحمتی چندان بدش نمی‌آید که سال‌های آخر دوران فوتبالی خود را در استقلال بگذارند.

کد خبر 437481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.