۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
فریزبی تنها ورزش بدون داور!

رییس کمیته فریزبی استان اصفهان گفت: ویلیام راسل فریزبی یک شیرینی فروش بوده که با درب‌های سطل ماست این بازی را انجام داده که طی مرور زمان درب های سطل ماست جای خود را به بشقاب های پلاستیکی داد.

مسعود رمضانی درگفت وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با سبک‌های ورزش فریزبی، اظهار کرد: رشته ورزشی فریزبی در دو سبک کاربرد دارد، این دو سبک شامل قهرمانی و سلامتی روح و روان جسم است، این رشته ورزشی حرکات نمایشی دارد که فری استایل می‌نامند.

وی ادامه داد: در این ورزش دو نفر در مقابل همدیگر ایستاده و با به پرواز در آوردن این بشقاب‌ها بازی را شروع می‌کنند، این رشته را در هر مکانی می‌توان انجام داد؛ قیمت هر یک از بشقاب‌های مخصوص فریزبی ۵۰ هزار تومان است.

رئیس کمیته فریزبی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این ورزش بین دانشجویان بیشترین استعدادیابی می‌شود، افزود: تاکنون به عنوان پایلوت در دانشگاه‌ها استعدادیابی می‌کنیم و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان را برای این ورزش مبنا قرار دادیم که واحد فریزبی برای دانشجویان تدریس می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه برای گسترش این ورزش دانشگاهی فکر کردیم و توانستیم این طرح را اجرا کنیم، خاطر نشان کرد: تا کنون دانشگاه‌های اصفهان، پیام نور و صنعتی پایگاه‌های ما برای استعدادیابی در سطح استان هستند.

وی تصریح کرد: در کوه صفه همایش‌هایی برگزار کردیم که موجب علاقه مند شدن افراد جدید به این ورزش شد و توانستیم با شهرداری برای استعدادیابی این رشته همکاری لازم را داشته باشیم تا در پارک‌های آبشار و لاله و باغ گل محمدی اصفهان زمینه استعدادیابی را فراهم کنیم.

رمضانی درباره پدید آمدن این ورزش توسط یک شیرینی فروش، گفت: نام فریزبی نام یک شخص است، ویلیام راسل فریزبی یک شیرینی فروش بوده که با درب‌های سطل ماست این بازی را انجام داده که طی مرور زمان این درب‌ها جای خود را به بشقاب‌های پلاستیکی داد.

وی درباره مسابقاتی که برای این بازی تاکنون برگزار  شده است، ادامه داد: اولین مسابقه قهرمانی آلتیمیت کشور در اسفند ۱۳۹۰ با شرکت هفت تیم در ایران برگزار شد، مسابقات فریزبی بین شهرهای داخلی ایران برگزار شده است.

رئیس کیمته فریزبی استان اصفهان تصریح کرد: آلتیمیت فریزبی یعنی بازی جوانمردانه، فریزبی تنها بازی است که بدون حضور داور برگزار می‌شود و خود بازیکنان حاضر در مسابقه بازی را قضاوت می‌کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه این ورزش باعث رشد و تقویت اعضای بدن می‌شود، خاطر نشان کرد: ورزش فریزبی از لحاظ جسمی و ذهنی یک ورزش پر تحرک است و پرتاب بشقاب فریزبی به بالا بردن تمرکز، تقویت عضلات، کاهش هیجانات روحی و استرس را در سر بوجود می‌آورد.

کد خبر 437462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.