استراتژی "محله به محله" در فنلاند برای مقابله با کرونا

مقامات رسمی در شهرهای کشور فنلاند، به دنبال آغاز موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات محلی ممکن است بسیار کارآمدتر از دستورالعمل‌های ملی واقع شود و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند برای مهار این ویروس خطرناک شخصاً محدودیت‌هایی را بر مردم اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال بازگشایی مرزها و برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده در سراسر کشورهای اروپایی، نمودار ابتلا به ویروس کرونا در این کشورها بار دیگر رو به افزایش نهاده است. به همین دلیل، مقامات رسمی در شهرهای مختلف این قاره در تلاشند راهکارهایی مؤثرتر از قبل در پیش گیرند تا از وقوع احتمالی موج دوم گسترش کروناویروس جدید جلوگیری کنند. در این بین مقامات ارشد فنلاندی بسیار محتاطانه عمل کرده‌اند و در تلاشند متفاوت با گذشته و موفق‌تر از قبل، از وقوع موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ خودداری کنند. به همین دلیل با پیش‌بینی اینکه با بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌ها امکان افزایش چشمگیر ابتلا به این ویروس وجود دارد، تصمیم گرفته‌اند شخصاً و بدون نیاز به قرنطینه‌های ملی، برای مهار کووید -۱۹ در شهرهای خود اقداماتی را انجام دهند.

استراتژی‌های محلی برای مناطق خاص

دولت فنلاند برای اینکه مؤثرتر از قبل به مهار ویروس کرونا بپردازد، در نظر دارد تصمیم‌گیری در این خصوص را به اعضای شورای شهرها و مقامات محلی واگذار کند تا سران هر شهر با توجه به وضعیت خاص محل زندگی خود در واکنش به کرونا استراتژی‌هایی کارآمد را در پیش گیرند. این تصمیم دولت به دنبال تجربه‌ای که از قرنطینه اوسیما کسب شده بود الهام گرفت؛ در اوایل دوران ظهور کرونا در کشور فنلاند، منطقه اوسیما بیشترین افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را در خود جای داده بود و هر روز به طور غیر قابل باوری بر این تعداد افزوده می‌شد. به همین دلیل دولت فنلاند تصمیم گرفت تمام مرزهای اطراف شهر را ببندد و هر گونه ورود و خروج از آن را ممنوع کند. نتیجه این شد که انتقال ویروس از اوسیما به سایر شهرهای اطراف و سراسر کشور به پایان رسید و اعمال محدودیت‌ها در مرزهای داخلی منطقه نیز باعث کاهش انتشار ویروس در بین مردم اوسیما شد.

شواهدی که تا کنون از استراتژی‌های به کار برده شده برای مهار کرونا در سراسر جهان وجود دارد، نشان می‌دهد شهرهایی که کنترل مرزهای خود را بر عهده گرفته‌اند و محدودیت‌ها را با در نظر گرفتن وضعیت شهرهای خود اعمال کرده‌اند بسیار موفق‌تر از شهرهایی بوده‌اند که دستورالعمل‌های ملی را برای کاهش شیوع کووید -۱۹ بر مردم خود اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر مردم در این شهرها با اطمینان خاطر بیشتری بر نتیجه توصیه‌های بهداشتی مقامات شهری خود تکیه کرده و برای به حداقل رساندن انتشار ویروس به همکاری با این افراد پرداخته‌اند.

مقامات رسمی هر شهر می‌توانند با بررسی دقیق وضعیت در مناطق مختلف، محدودیت‌های متفاوتی را برای آن‌ها در نظر بگیرند؛ به عنوان مثال ممکن است شیوع بیماری کووید -۱۹ در بعضی از مناطق بیشتر از سایر محله‌ها باشد و برنامه‌ریزان شهری محدودیت‌های سختگیرانه‌تری بر مردم آنجا اعمال کنند. این در حالی است که اگر در دیگر مناطق شهری گسترش ویروس کرونا چشمگیر نباشد، مقامات رسمی می‌توانند اعمال محدودیت‌هایی نظیر بسته شدن مراکز تجاری، تعطیلی مدارس، کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره را نادیده بگیرند.

کد خبر 437461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.