کدام اصناف در استان اصفهان تعطیل شدند؟

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: در مناطق قرمز استان اصفهان برخی اصناف و مراکز خدمت رسان به مدت یک هفته تعطیل است و با افراد خاطی از آن به شدت برخورد خواهد شد.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس از ۱۵ مرداد ماه تا یک هفته برخی اصناف و مراکز خدماتی در مناطق قرمز استان اصفهان تعطیل است.

وی ادامه داد: به علت قرار گرفتن استان در شرایط قرمز نه تنها زمان باز شدن چایخانه‌های پلمب شده مشخص نیست، بلکه بسیاری از اصناف و اتحادیه‌ها به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و دستور تعطیلی و محدودیت فعالیت اصناف و اتحادیه‌ها از طرف ستاد مقابله با بحران کرونا استان اصفهان ابلاغ شده است.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به اینکه در بحران کرونا برخی از اصناف استان تخلفات بسیاری داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، اضافه کرد: بیشترین تخلف در مشاغل عمومی در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، فرهنگی، هنری، علمی و زبان‌سراها بوده است، در دو هفته گذشته تعداد زیادی از این آموزشگاه‌ها و مراکز که دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس را رعایت نمی‌کردند، اخطار دریافت کردند و اکنون نیز به مدت یک هفته تمامی این مراکز تعطیل خواهد بود.

وی با توضیح اینکه وضعیت اصفهان قرمز است و احتمال شیوع ویروس در مکان‌های سربسته بیشتر است، تصریح کرد: از ۱۵ مرداد ماه فعالیت باشگاه‌های ورزشی پرخطر به غیر از ورزش‌های انفرادی، استخرهای سرپوشیده، مراکز تفریحی آبی، سینماها و تمامی مراکز مشابه به مدت یک هفته در اصفهان و تمامی شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، تعطیل است و فعالیت این مراکز در این مدت غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.

میرجهانیان با اشاره به تخلفات متعدد اتحادیه‌های سلامت محور، خاطرنشان کرد: تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، شهربازی و مراکز تفریحی مشابه در اصفهان و تمامی شهرستان‌های قرمز استان تعطیل است و علاوه‌بر آن مهدکودک‌ها و موزه‌ها نیز در این یک هفته تعطیل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این تعطیلی یک هفته‌ای برای اصنافی صدق می‌کند که در مناطق قرمز قرار دارند، توضیح داد: شهر اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فریدون‌شهر، فریدن، کاشان، شهرضا، چادگان، لنجان و تیران و کرون جزء مناطق قرمز هستند و تعطیلی اصناف پرخطر در این مناطق اجرا می‌شود.

کد خبر 437456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 2
    تالارهای پذیرایی تا آخر مرداد تعطیل کنید
  • احمدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    سلام کسی میدونه چرا اجرا نمیشه چون همه جا بازه
  • عمرانی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    لطفا"وضعیت تالارهای پذیرایی رو بررسی کنید روزانه 2 عروسی برگزار میکنن و حتی وقتی میگیم تعطیل شده میگن ما کار میکنیم .
  • حبیب IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    دیشب تو ارغوانیه تالارها فعال بودند!!!!کلی جمعیت برای عروسی جمع شده بودند!تالار کجا بستس؟
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا زورتون به مهدهای کودک می رسه. من مادر شاغل باید چیکار کنم؟ اگه راست میگید یه دوری تو شهر بزنید ببینید چقدر عروسی ها به راهه! همه مردم بدون ماسک تو مراکز تفریحی میچرخن!؟!؟ چرا مهدها بسته میشن؟ مهدها به اندازه کافی شرایط سخت گیرانه داشتن.
  • رها IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    باشگاه ها ک بازه این قانون فقط برا رفع مسئولیته ک بگن ما ی چیزی گفتیم اجرا نمیشه عزیزان مردم باید مثل همیشه خودشون ب فکر خودشون باشن والسلام