آخرین وضعیت بوشهر و زنجان در مبارزه با کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان‌های زنجان و بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر در اسفندماه سال گذشته شاهد یک خیز نسبتاً متوسط در موارد ابتلا و بستری بودیم که این روند در فروردین ماه کاهش یافت.

وی افزود: از اوایل خردادماه همسان با سطح استان‌های کشور روند ابتلا به این بیماری و بستری به شکل صعودی در آمد، به طوری که موارد ابتلا و بستری در این استان در اواسط تیرماه سال جاری به بیشترین مقدار خود از زمان شیوع بیماری رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با اقدامات شده در ستاد استانی کرونا و به خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم استان بوشهر روند ابتلا و بستری کرونا در این استان شیب نسبتاً نزولی پیدا کرد، هم اکنون شش شهرستان در این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی اضافه کرد: تعداد موارد بستری در برخی شهرستان‌های استان بوشهر مانند بوشهر، برازجان و گناوه دارای شدت بیشتری است؛ طبق گزارشات واصله به طور متوسط ۷۵ درصد از استان بوشهری‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که با استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ادامه روند کاهش ابتلا و بستری در این استان باشیم.

لاری در خصوص آخرین وضعیت استان زنجان در مبارزه با ویروس کرونا تصریح کرد: در این استان شاهد یک خیز نسبتاً متوسط در اسفندماه سال گذشته بودیم و از فروردین‌ماه روند موارد بستری و ابتلا رو به کاهش رفت.

وی ادامه داد: از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلا به این بیماری در زنجان به شکل صعودی درآمد به طوری که موارد میانگین ابتلا و بستری در این استان در اواسط تیرماه بیشترین میانگین خود از شروع شیوع این بیماری بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با اقدامات شده در ستاد استانی کرونا، افزایش تست و غربالگری، مراقبت‌های ویژه بیمارستانی و به خصوص رعایت موازین بهداشتی از طرف مردم استان زنجان نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان نسبتاً روند کاهشی پیدا کرد.

وی گفت: طبق گزارشات واصله به طور میانگین ۸۰ درصد از استان زنجانی‌های عزیز از ماسک استفاده می‌کنند که امیدواریم با افزایش این درصد شاهد خارج شدن این استان از وضعیت هشدار در هفته‌های آتی باشیم.

لاری تصریح کرد: خطر خستگی تیم مدافعان سلامت یکی از دغدغه‌ها و مسائل نگران کننده این روزهای ماست. درخواست داریم که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک از فشار کاری این عزیزان بکاهیم تا مراقبتهای بهتر و بیشتری به بیماران بستری در بیمارستان‌ها ارائه شود.

وی به مردم تاکید کرد: در تعطیلات پیش رو از سفر غیرضروری به استان‌های دارای وضعیت قرمز و هشدار بپرهیزید.

کد خبر 437377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.