نوسازی و افزایش فضای سبز بارسلونا در دوران پساکرونا

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی از تخصیص بودجه ۹۵ میلیون یورویی خود برای پیاده‌سازی تعداد ۴۰ پروژه تحولی در کلانشهر بارسلونای اسپانیا خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های اجتماعی اسپانیا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا قراردادی با شهردار بارسلونا امضا کرده که طی آن قرار شده است این سازمان مبلغ ۹۵ میلیون یورو را به صورت اهدایی در اختیار شهردار قرار دهد. شهردار بارسلونا نیز متعهد شده است بودجه مورد نظر را برای جبران اثرات منفی اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ و افزایش پایداری هوا مورد استفاده قرار دهد.

بودجه مورد نظر برای پیاده‌سازی ۴۰ پروژه خلاقانه مورد مصرف قرار خواهد گرفت که پیش‌بینی شده است این پروژه‌ها به ایجاد هزار و ۵۰۰ شغل جدید برای افرادی منجر شود که کار خود را در دوران کرونا برای همیشه از دست داده‌اند.

پیش از انتشار ویروس کرونا در سواحل اروپایی، مقامات ارشد بارسلونا اعلام کرده بودند که قصد دارند به زودی اقداماتی را برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در پیش گیرند و بارسلونا را به شهری دوستدار محیط زیست تبدیل کنند.

اما شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شد این افراد به یافتن راه‌حل‌هایی مفید برای حل دو بحران همزمان، یعنی افزایش اثرات جزایر گرمایی و انتشار ویروس کرونا، تمرکز کنند. رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا با آگاهی از این اهداف تصمیم گرفت مبلغ ۹۵ میلیون یورو را در اختیار برنامه‌ریزان کلانشهر بارسلونا قرار دهد تا آنان را در بهبودی وضعیت به وجود آمده یاری کند.

حدود یک چهارم مبلغ اهدایی برای طراحی دوباره فضایی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع از شهر و سبز سازی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این پروژه قرار است مناطقی خودکفا در شهر ایجاد شود که قابلیت دسترسی را برای ساکنان افزایش می‌دهد و تردد را برای عابران پیاده تسهیل می‌کند. نیمی از بودجه هم صرف نوسازی مناطقی می‌شود که پیش از این از دید مقامات رسمی پنهان مانده بود، مقامات رسمی بارسلونایی قصد دارند در این مناطق، مراکز تفریحی، مدارس، امکانات ورزشی و کتاب خانه‌ها را افزایش دهند.

کد خبر 437376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.