آرامستان بهشت احمدی شیراز محل دفن فوتی‌های کرونا

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز گفت: با اعمال برخی محدودیت‌ها، آرامستان بهشت احمدی به صورت متمرکز برای دفن امواتی که بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند در نظر گرفته شده است.

علی پارسازاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نخستین و مهمترین اولویت در مبارزه با ویروس کرونا به لحاظ ایجاد توان و قدرت مقابله، اظهار کرد: سعی کردیم با تهیه تجهیزات و آموزش‌های مکرر از انتقال ویروس و آلوده شدن کارکنان جلوگیری کنیم و زمینه‌های ابتلا به بیماری را تا حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

وی افزود: تمامی آرامستان‌های سطح شهر به جز در موارد خاص تعطیل شده و برقراری تجمعات در هر شکل ممکن را ممنوع اعلام کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز با بیان اینکه در مراسم تشییع درگذشتگان به حداقل نفرات اجازه ورود به آرامستان داده می‌شود، عنوان کرد: در صورت نیاز مراجعه کنندگان به ماسک و مواد ضدعفونی سازمان این موارد را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی به روش‌های مختلف اطلاع رسانی می‌شود، عنوان کرد: کارکنان سازمان نیز ملزم به رعایت دقیق آئین نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند و پیوستن به پویش «من هم ماسک می‌زنم» نیز از جمله اقداماتی است که در همین راستا صورت گرفته است.

پارسازاد با اشاره به اقدام دیگر این سازمان که به منظور حفظ کرامت شرعی و انسانی متوفیان و کاهش آلام بازماندگان آنها صورت گرفته، عنوان کرد: سازمان تجهیز و راه اندازی غسالخانه‌ای مجزا در دارالرحمه شیراز با تمامی امکانات پیشرفته بهداشتی را در اولویت قرار داد که در آن با تلاش و همت روحانیون جهادی، امکان غسل و کفن فوت شدگان مبتلا به کرونا فراهم شده است.

وی افزود: جهت خاکسپاری نیز تعدادی از خودروهای حمل متوفی تعیین و به این امر اختصاص داده شد و اموات از غسالخانه با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تحت مراقبت‌های بسیار ویژه و در کاورهای غیر قابل نفوذ به آرامستان بهشت احمدی منتقل شده و مطابق با دستورالعمل آئین نامه به خاک سپرده می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز در خصوص انتقال اموات به نقاط مختلف استان، اظهار کرد: با توجه به برخی محدودیت‌ها و احتمال انتشار ویروس تمامی مراحل تا قبل از خاکسپاری انجام می‌شود و سپس با خودروهای ویژه حمل جهت خاکسپاری به شهر یا استان مورد نظر انتقال داده می‌شوند.

کد خبر 437374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.