۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی جدید در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شود

‌مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با تأکید بر اینکه باور ما این است که قوام دانشگاه به فعالیت دانشجو وابسته است، گفت: از اول مهرماه حدود ۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی جدید در ۱۱ رشته تحصیلی به جمع دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا شهرام عروف زاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران نقش اساسی در ارتقای آگاهی جامعه دارند، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه حاکمیتی مسیر حرفه‌ای را دنبال می‌کند و امسال هم از لحاظ کمی و کیفی در مسیر تعالی قرار دارد.

وی افزود: با شیوع کرونا با تعطیلی دانشگاه روبرو شدیم و قرار است که ترم آینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی برگزار شود، در واقع بستر الکترونیکی برای آموزش در سطح استان و ملی فراهم شده است و شیوع کرونا فرصتی بود که بتوانیم آسیب شناسی لازم را در این زمینه انجام دهیم و با گرفتن اطلاعات بیشتر از استادان، دانشجویان و کاربران با آمادگی بیشتری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم.

عروف زاده با بیان اینکه از اول مهرماه حدود یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی جدید در ۱۱ رشته تحصیلی به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شود، افزود: این آمار با توجه به سهمیه کم یا زیاد می‌شود و باور ما این است که قوام دانشگاه به فعالیت دانشجو وابسته است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه، ظرفیت برای اشتغال در استان فراهم می‌شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: حدود ۸۰۰ دانشجوی مهارت آموز و دو دوره دانشجوی کارشناسی ارشد نیز به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شوند و همه موارد وابسته به ارسال اطلاعات از سازمان مرکزی و سازمان‌های بالادستی به دانشگاه فرهنگیان است و پذیرش ۱۳۰۰ دانشجو برای این دانشگاه در اصفهان آمار خوبی است و امسال ۶۰۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم که در این شرایط تلاش می‌کنیم حداکثر فارغ‌التحصیلان را داشته باشیم تا دانش آموزان بدون معلم نباشند.

وی اضافه کرد: در نشست‌ها و توافق‌های شده تلاش بر این است که بتوانیم از زیرساخت‌ها بهره لازم را ببریم در بخش کارورزی دانشجویان، بخشی از کار را با شبکه شاد دنبال می‌کنیم و رایزنی‌هایی را با این شبکه داشته‌ایم که در ترم آینده از خلاقیت‌های این حوزه استفاده می‌کنیم.

سامانه کارورزی در اصفهان کلید خورد

عروف زاده با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری و تا بهمن ماه و قبل از شیوع ویروس کرونا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در زمینه‌های مختلف در سطح کشور درخشیدند، اظهار کرد: در حقیقت دانشگاه فرهنگیان زیر چتر سازمان مرکزی در تهران مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود و امیدواریم با افزایش برنامه‌ها در استان‌ها شاهد اتفاقات بهتری در آینده باشیم.

وی تصریح کرد: سامانه کارورزی در اصفهان با همت آموزش و پرورش استان طراحی شد و استارت این کار از اصفهان زده شده و به صورت کشوری گسترش می‌یابد و ملی خواهد شد. ارائه برنامه‌های فرهنگی در دوران شیوع کرونا از موارد قابل توجه بوده است و حدود ۱۵ هزار دانشجو در گروه‌های مختلف را جذب کردیم و برنامه فرهنگی این حوزه و خط و مشی دانشگاه فرهنگیان به خوبی دنبال شده است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: سال خوبی به لحاظ افزایش هیئت علمی داشتیم و امیدواریم این روند بهبود یابد. تشکیل کمیته استانی بنیاد خیرین را در دستور کار داشتیم و اولین جلسه این کمیته به دلیل شیوع کرونا تشکیل نشد و طی برنامه‌ریزی ها این جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ایده پردازی ملی و تعلیم و تربیت در دوران کرونا به وسیله دانشگاه فرهنگیان و اداره آموزش و پرورش در حال برگزاری است، اظهار کرد: این جشنواره پنج کمیته داوری، فرهنگی و اطلاع رسانی، پشتیبانی، رسانه و فضای مجازی و کمیته دبیرخانه استانی را در بر دارد و پنج محور اساسی یادگیری مناسب، زیرساخت‌ها، الگوی مؤثر تربیتی در نظام آموزشی و مدیریت آموزش در دوران کرونا مد نظر است.

به گفته عروف زاده ستادهای استانی وظیفه اطلاع رسانی این جشنواره را برعهده دارند و برنامه بر این است که جشنواره در سی ام شهریور ماه به پایان برسد ایده‌های برتر به جامعه در سطح استان و ملی معرفی می‌شوند و کمیته تشکیل شده این فعالیت‌ها را برعهده دارد.

شرایط رفاهی دانشگاه فرهنگیان و ۴۵ درصد دریافت شهریه از دانشجو

وی در خصوص شرایط رفاهی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از امکانات رفاهی شبانه روزی بورسیه می‌شوند و ماهانه به آنها شهریه پرداخت می‌شود و دوره دانشجویی برای سنوات خدمت آنها محاسبه می‌شود و آینده شغلی دارند و این دانشگاه تربیت محور است که در حقیقت آینده کشور را رقم می‌زند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درباره میزان شهریه دریافتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای امکانات شبانه روزی خاطرنشان کرد: در سطح ملی و استانی با تخصیص اعتبار به دنبال تامین رفاه بیشتر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستیم نگاه بالادستی نسبت به این دانشگاه رو به بهبود است و خوشبختانه بودجه ملی در نظر گرفته شده و با مجلس تعاملات خوبی را در این زمینه داشتیم. دانشجویانی که برخوردار از خوابگاه و امکانات رفاهی هستند ۴۵ درصد شهریه از دریافتی‌های آنها کسر می‌شود و دانشجویان بدون خوابگاه ۲۵ درصد شهریه را می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی خوابگاه‌ها ۲۰ درصد ارائه تخفیف شهریه به دانشجویان ابلاغ شده استبا توجه به سونامی بازنشستگی معلمان دانشگاه فرهنگیان با جذب حداکثری دانشجو و احیای ساختار و ساماندهی مجموعه‌ها و پردیس‌ها در حال تربیت معلمان برای آموزش است.

عروف زاده در مورد آمار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: آمار دانشجویان فارغ‌التحصیل ورودی‌های سال ۹۵ قریب به سه هزار و ۹۹۲ نفر است و به این آمار ۱۳۰۰ دانشجوی جدید اضافه می‌شود، آمار کلی حدود پنج هزار و ۴۰۰ دانشجو در مهرماه خواهد بود و اکنون ۶۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

گسترش فضای فیزیکی و افزایش خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه پردیس فاطمه زهرا (س) در این نشست خبری در خصوص ظرفیت خوابگاه‌های دخترانه اظهار کرد: در خوابگاه‌ها و دانشگاه ها تلاش بر این بوده که هر اتاق خوابگاهی شش نفر ظرفیت داشته باشد. در خوابگاه‌ها اقدامات زیادی شده است و سالن‌های بزرگ با ورودی و خروجی‌ها و فضاهای بزرگ‌تر تعداد دانشجویان بیشتری را پذیرش کرده است.

اشرف میراحمدی افزود: رنگ آمیزی خوابگاه‌ها، تعویض فرش‌ها و یخچال‌ها و گسترش خوابگاه‌ها و بهینه‌سازی فضاها برای استفاده دانشجویان برنامه‌ریزی شده است و با گسترش فیزیکی خوابگاه‌ها درصدد افزایش تعداد پذیرش خوابگاه‌ها برای دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه پردیس فاطمه زهرا (س) تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان هرسال براساس ردیف استخدامی از دولت تعدادی دانشجو جذب می‌کند و ظرفیتی که اکنون جامعه برای پذیریش معلم دارد تا سال ۱۴۰۳ بسیار زیاد است و تلاش می‌شود که نیاز جامعه به معلم براساس برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و با پشت سر گذاشتن سونامی‌های بازنشستگی معلمان برآورده شود.

کد خبر 437360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.