۱۵۰ نفر از کادر درمانی مبتلا به کرونا شهید شده‌اند

معاون آموزشی نظام پزشکی کشور از شهید شدن ۱۵۰ نفر از کادر درمانی کشور در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سلیمی در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از مسئولین انتظار داریم که حمایت همه‌جانبه‌ای از پزشکان و حوزه سلامت داشته باشند، البته که تا این لحظه قدردانی‌ها و پیام‌ها از سوی مقامات بالا انجام شده که از این امر نهایت تشکر و قدرانی را داریم اما انتظار این است که در سطوح میانی و پایین‌تر گام‌های عملیاتی برای قدرانی از این قشر برداشته شود.

وی گفت: دغدغه‌های معمولی جامعه پزشکان باید حل شود، امروز معوقه‌های پرداختی و مشکلات مالیاتی نباید لحظه‌ای از وقت این قشر را به خود اختصاص دهد؛ ابتلای حوزه سلامت بیش از جامعه معمولی است و این امر در تمام دنیا وجود دارد که ابتلای پزشکان خط اول مقابله با کرونا چندین برابر تعداد میانگین مردمی است.

معاون آموزشی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه ابتلای جامعه پزشکی در برخی کشورهای جهان بیشتر و در برخی دیگر از کشورها کمتر است، ادامه داد: به نظر می‌رسد ابتلای جامعه پزشکی ایران بسیار زیاد است و فکر می‌کنم فقط در تهران تعداد مبتلایان حوزه سلامت بیش از شش هزار نفر است و تعداد شهدای ما ۱۵۰ نفر است که این عدد قابل تأمل است.

وی با اشاره به نقش بالای پزشکان در ارتقای سلامت کشور و مبارزه با کرونا اضافه کرد: جایگزین کردن افرادی که در وضعیت فعلی در راه کرونا از دست می‌دهیم به این راحتی نخواهد بود و دیدن بستری شدن متخصصان حوزه سلامت در آی سی یو واقعاً دردآور است و باید دست به دست هم بدهیم تا وضعیت کنونی بهبود پیدا کند.

سلیمی گفت: از مردم درخواست می‌کنم به عنوان افراد کلیدی موازین بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند؛ باید کمی عمیق‌تر در مورد این موضوع فکر کنیم که به مراسم عزا و عروسی نرویم که بخواهیم آنجا فاصله را رعایت کنیم و نوعی برنامه‌ریزی کنیم که کارهای غیرضروری خارج از منزل خود را لغو کنیم.

وی اضافه کرد: همه مردم باید سعی کنیم با رعایت موازین بهداشتی مبارزان حوزه سلامت که فرسوده و خسته شده‌اند را کمک کنیم، البته که نقش مسئولین نیز در این میان بسیار مهم است و انتظار این است که مسئولین نیز کمی عمیق‌تر به مسئله نگاه کنند زیرا برای انجام هر کاری ستون کار مهم است.

معاون آموزشی نظام پزشکی کشور تاکید کرد: اگر بنا بر سفر نرفتن مردم است باید دلایل سفرها نیز مشخص شود، که به عنوان مثال بیشترین دلیل سفرهای شهری رفتن بر سر کار است که با بررسی بیشتر فرهنگ دورکاری می‌توان عمیق‌تر به این مسئله نگاه کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز ما در بیمارستان‌ها تخت‌های آی سی یو است، گفت: در بین متخصصان بیهوشی کشور تا به حال ۹ شهید داده‌اند که از مجموع ۱۵۰ شهید حوزه سلامت این عدد بالا است.

کد خبر 437356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.