نقش موثر شهروندان در مدیریت بهینه پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: ارتقای فرهنگ شهروندان در زمینه تفکیک از مبدأ مهم‌ترین سرمایه و فرصت پیش روی این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم محمدی در جلسه کمیته اجرایی سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه نتایج فعالیت‌های کلیدی سازمان منتفع شدن محیط زیست و جلب رضایت شهروندی است، اظهار کرد: مسئولیت مدیریت پسماندها از نظر برنامه‌ریزی و عملکردی بر عهده سازمان است، اما مدیریت صحیح بیشتر در منازل صورت می‌گیرد به همین دلیل باید برای مدیریت پسماندها از زمان تولید در خانه تا هنگام پردازش برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ورود ساختاری و نظام‌مند سازمان در برابر عوامل غیر مجاز، افزود: در این زمینه ابزار و امکانات کافی شامل ایستگاه‌های بازیافت و نیروی انسانی موجود است و هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفتنی نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: سیاست‌های این سازمان در حوزه شهری و اجرایی مشخص بوده و فعالیت‌های خود را بر ساماندهی وضعیت موجود از نظر قانونی و شهروندی به صورت شفاف متمرکز کرده است.

وی افزود: سازمان پسماند موظف است تمام مسئولیت‌های قانونی خود را به صورت جدی دنبال کند و در ادامه در کنار حمایت کامل از عوامل، تمامی وظایف و عملکردها بر اساس شاخص سنجیده می‌شود.

محمدی گفت: استخراج آمار و اطلاعات صحیح لازمه برنامه‌ریزی است و با استنباط داده‌های کمّی و کیفی در قالب سامانه‌های نرم‌افزاری می‌توان به نتایج قابل قبولی دست یافت.

وی با اشاره به تعالی سازمان در این مسیر اظهار کرد: نتیجه‌گیری مناسب، مهم‌ترین هدف از انجام این اقدامات است و بر اساس این نتایج خدمات و رویکردها تدوین و اصلاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: سه مرحله شامل استخراج آمار و اطلاعات به صورت صحیح، احصای فرآیند و اقدامات و حصول استراتژی و فاز کنترل و نظارت باید به درستی انجام شود تا فرآیندها روند صحیح پیدا کند.

وی افزود: با توجه به مشکلات ماه‌های قبل از جمله شرایط اقتصادی، شیوع بیماری کووید ۱۹ و مشکلات پیمانکاران، باید از فرصت طلایی پیش آمده برای جبران بهره برد و با رویکردی استراتژیک در بحث مدیریت و آموزش خصوصاً برای زنان خانه‌دار و دانش آموزان ورود کرد.

محمدی تاکید کرد: اصلی‌ترین فرصت فرهنگ مردم در این زمینه است که خوشبختانه مردم اصفهان در این زمینه جایگاه خوبی دارند و با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این اعتماد را مجدداً جلب کرد و همکاری شهروندان را برانگیخت.

کد خبر 437294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.