قیمت هر انس طلا به ۲۰۰۰ دلار رسید

از چند هفته گذشته قیمت طلا شروع به رشد کرده و همچنان نیز در حال صعود می‌باشد. هر انس طلای جهانی در این لحظه ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد که نسبت به روز گذشته ۲۰ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، از چند هفته گذشته طلا روند صعودی خود را آغاز کرده و همچنان نیز در حال صعود به سمت بالا است. قیمت هر انس طلای جهانی در این لحظه بیش از ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد که نسبت به روز گذشته بیش از ۲۰ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

از چند ماه پیش کارشناسان پیش بینی می‌کردند که تا پایان سال قیمت طلا به دو هزار دلار خواهد رسید که در حال حاضر می‌بینیم بیش از چهار ماه زودتر این اتفاق در حال افتادن است.

هر انس طلای جهانی از دو هفته پیش حدود ۲۰۰ دلار رشد داشته است که در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می‌شود. همین طور در یک ماه اخیر بیش از ۲۲۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

دلیل این بالا رفتن قیمت طلا افت شدید ارزش دلار در بازارهای جهانی است که در حال هل دادن طلا به سمت قله‌های جدید است. دیگر دلایل قیمت فزاینده طلا افزایش همه‌گیری ویروس کرونا، چاپ بی سابقه پول و محرک‌های اقتصادی است.

دستیابی طلا به سطح دو هزار دلار یک اتفاق تاریخی محسوب می‌شود که می‌توان آن را با رکود سال ۱۹۳۰، بحران مالی سال ۲۰۰۸ (وال استریت) و نفت منفی چهل دلاری مقایسه کرد.

به نظر می‌رسد طلا قصد دارد تا همچنان به مسیر خود ادامه دهد و هدف بعدی خود را بر روی قیمت‌های بالاتر تا ۲۵۰۰ و در ادامه چهار هزار دلار بسته است اما به هرحال به دلیل جهش شدید قیمت می‌توان انتظار سقوط و اصلاح قیمت را نیز داشت.

منبع: سایت طلا

کد خبر 437282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.