فراخوان ملی برای طراحی درایگاه‌های آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از فراخوان ملی طراحی درایگاه‌های این آرامستان خبر داد و گفت: علاقمندان به معماری و طراحی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این فراخوان شرکت کرده و ورودی‌های سازمان را به عنوان درایگاه طراحی کنند.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این سازمان به عنوان آرامستان مرکزی شهر باید دارای هویت باشد، زیرا در آینده مکمل تخت فولاد خواهد بود.

وی افزود: زائران اهل قبور باید وقتی وارد آرامستان می‌شوند حال و هوای معنوی‌تر و احساس عبور از دنیای مادی داشته باشند، اما این شاخصه‌ها در ورودی آرامستان باغ رضوان علی‌رغم قدمتی ۳۵ ساله آنچنان مشخص و گویا نیست.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به این شرایط در نظر داریم به منظور ارتقای کیفی سیما و منظر ورودی‌های آرامستان باغ رضوان از سمت خیابان جی و بلوار رضوان، از طریق برگزاری مسابقه در سطح ملی نسبت به طراحی درایگاه های ورودی آن اقدام کنیم.

وی گفت: علاقمندان به معماری و طراحی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این فراخوان شرکت کرده و ورودی‌های سازمان را به عنوان درایگاه طراحی کنند، و برای این کار تا روز اول شهریور ماه سال جاری فرصت دارند به سایت www.isfahanold.ir/aramestan مراجعه کنند.

مرادی گفت: پس از داوری سه اثر برتر انتخاب می‌شود تا طرح ماندگاری از هویت این سازمان و شهر اصفهان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طرح درایگاه‌های آرامستان باغ رضوان باید بیانگر هویت معماری اسلامی، شاخصه‌های فرهنگی و معنوی و مذهبی باشد.

کد خبر 437276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.