۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
مصدوم شدن ۸ آتش نشان در پردیس

شلیک‌ مرگبار به‌ سینه‌ نصاب‌ ماهواره در مشهد، مصدوم شدن هشت آتش نشان در پردیس، نجات یک زن از میان شعله های آتش در رشت، دستگیری گنده‌لات‌های هرسینی، دستگیری سارق منازل در شرق تهران، دستگیری سارق طلا در شهرکرد و زنده شدن مردی در اسلامشهر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد ۵۰ ساله‌ای با شلیک گلوله به سینه یک نصاب ماهواره، وی را به قتل رساند. قاضی ویژه قتل عمد مشهد در این زمینه گفت: این ماجرا در بلوار هدایت مشهد در حالی رخ داد که جوان ۳۷ ساله‌ای با شلیک گلوله از سلاح وینچستر در منزلی مسکونی واقع در خیابان هدایت ۲ نقش بر زمین شد، وقتی نیروهای اورژانس به محل رسیدند وی علائم حیاتی نداشت و جان خود را از دست داده بود.

کاظم میرزایی ادامه داد: قاتل مردی ۵۰ ساله و مجرد است و مقتول ۳۷ ساله از دوستان وی بوده که برای نصب ماهواره آمده بوده است، حین شوخی بین آن‌ها، مرد صاحبخانه اسلحه وینچستری را که از یکی دوستانش گرفته بود به شوخی به طرف مقتول می‌گیرد و شلیک می‌کند و وقتی ماشه را فشرد می‌دهد، ناگهان گلوله‌ای خارج و به سینه مقتول اصابت می‌کند.

وی افزود: با دستگیری متهم به قتل توسط نیروهای تجسس کلانتری شفای مشهد، تحقیقات گسترده‌ در این باره با دستورات ویژه در حالی ادامه دارد که متهم درباره دوستی که مدعی است اسلحه را به او داده دچار تناقض گویی‌های آشکار شده است.

مصدوم شدن هشت آتش‌نشان در پردیس

هشت آتش‌نشان در حادثه حریق در مناطق کارگاهی کمرد شهرستان پردیس مصدوم شدند، چهار سوله به متراژ تقریبی ده هزار متر مربع در منطقه کارگاهی کمرد طعمه حریق شد و هشت آتش‌نشان در تلاش برای اطفای آن مصدوم شدند.

برای اطفای این حریق ۶۵۰ هزار لیتر آب و یک هزار و ۵۰۰ لیتر کف توسط چهار ایستگاه آتش‌نشانی پردیس و ۵ ایستگاه تهران مصرف شد.

دو دستگاه خودرو آتشنشان از بومهن و دو دستگاه از رودهن همراه با خودروهای فضای سبز شهرداری پردیس وظیفه تأمین آب مصرفی آتش‌نشانان را برعهده داشتند، یکی از سوله‌های آتش گرفته انبار لوازم خانگی بوده باشد.

مدیرکل بحران استانداری تهران، فرماندار پردیس همراه با معاون برنامه ریزی و رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی فرمانداری همراه با سرپرست شهرداری پردیس در محل این حادثه حضور یافته و به بررسی ابعاد آن پرداختند.

نجات یک زن از میان شعله‌های آتش در رشت

زن ۷۰ ساله از میان آتش و دود در خیابان حشمت رشت نجات یافت. این زن در یک قدمی مرگ بود که به زندگی بازگشت، سرپرست سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه آتش‌نشانان سریعاً نسبت به مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن اقدام کردند، افزود: با توجه به دود گرفتگی ساختمان و عملیات جستجوی تیم نجات؛ مادر ۷۰ ساله که در دود گرفتار بود بدون هیچ آسیبی به مکان امن انتقال داده شد.

شهرام مؤمنی ادامه داد: حادثه آتش‌سوزی در طبقه سوم آپارتمانی واقع در خیابان دکتر حشمت به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی رشت اطلاع داده شد، حادثه در آشپزخانه طبقه سوم آپارتمان رخ داده و علت حادثه روشن گذاشتن اجاق گاز حین درست کردن غذا و ترک محل بوده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان سریعاً نسبت به مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن اقدام کردند، افزود: در عملیات جست‌وجوی تیم نجات یک زن مسن نجات یافت.

دستگیری گنده‌لات‌های هرسینی

فرمانده انتظامی هرسین گفت: عاملان تیراندازی در این شهرستان و قدرت نمایی در فضای مجازی با تلاش مأموران پلیس دستگیر شدند.

همت علی شکری اظهار کرد: چندی پیش دو تن از اراذل و اوباش شهرستان پس از انجام اقدامات هنجارشکنانه با پلیس نیز درگیر شده و به سمت مأموران تیراندازی کردند، این افراد پس از متواری شدن با انتشار تصاویر خود در فضای مجازی به شکل مسلح به قدرت نمایی پوشالی ادامه دادند به گونه‌ای که باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم شد.

وی اضافه کرد: مأموران کلانتری ۱۲ هرسین با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی مقتدرانه آن‌ها را دستگیر کرده و به دستگاه قضا معرفی کردند.

فرمانده انتظامی هرسین گفت: پلیس قاطعانه با هرگونه مسبب ناامنی برخورد کرده و اجازه عرض اندام به چنین افرادی را نمی‌دهد.

دستگیری سارق منازل در شرق تهران

ریحانه که به عنوان نظافتچی در شرق تهران وارد خانه‌های مردم می‌شد دست به سرقت می‌زد. جانشین پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: متهم از منزل شاکی یک میلیارد ریال وجوه نقد و طلا سرقت کرده است.

مسعود برجی ادامه داد: در پی مراجعه شخصی به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ، مأموران کلانتری در جریان وقوع سرقت منزل مالباخته قرار گرفتند و پرونده تشکیل شده با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی توضیح داد: بر اساس اظهارات شاکی طلا و جواهرات همسرش را برای نگهداری در بالای قفسه‌های کتابخانه مخفی کرده بوده که چند وقت پیش به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند و متوجه می‌شود جعبه جواهرت سرقت شده است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارآگاهان به محل وقوع جرم رفته و با بررسی صحنه وقوع جرم متوجه می‌شوند سرقت داخلی بوده و سارق به محل اشراف کامل داشته است.

وی تصریح کرد: شاکی دوباره برای تحقیقات به پلیس آگاهی دعوت شد که در اظهارت جدید خود اعلام کرد، غیر از من و همسرم کسی به کتابخانه تردد نداشته و فقط خانمی به نام ریحانه به عنوان نظافتچی ماهانه دوبار به خانه ما رفت و آمد دارد.

برجی ادامه داد: نظافتچی منزل با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال یافت.

سارق پژو سوار ۲ میلیارد تومان طلا از کودکان شهرکردی دزدید

سارق پژو سوار که برای سرقت حتی به دختر بچه‌ها نیز رحم نمی‌کرد و ظرف مدت کوتاهی میلیاردر شد، توسط پلیس دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: سارق حرفه‌ای طلاجات کودکان در شهرکرد دستگیر و ۲۰ میلیارد ریال زیورآلات از وی کشف شد.

زنده شدن مردی در سردخانه یک روز بعد از مرگ در اسلامشهر

مرد ۴۷ ساله‌ای که به تشخیص پزشک به علت ایست قلبی فوت کرده بود، پس از انتقال به سردخانه و گذشت ۲۴ ساعت زنده شد و مسئولان بیمارستان گفتند: جنازه وی جهت انجام تست کرونا در سردخانه نگهداری شد، به همین دلیل یک روز بعد که جهت تحویل جنازه مراجعه کردیم با کمال تعجب و البته خوشحالی اعلام کردند که وی زنده شده است.

با اعلام این موضوع و پس از انجام آزمایشات لازم و چکاپ علائم حیاتی در بیمارستان مرد ۴۷ ساله را با حال عمومی رضایت بخش مرخص کردند.‌

کد خبر 437267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.