مردم باید عملکرد شورای شهر را ارزیابی کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر باید توسط مردم انجام شود، گفت: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، اصفهان پویایی و سرزندگی فراوانی دارد و اجرای طرح "هر یک شنبه یک افتتاح" نشان دهنده این پویایی در شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به روز انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان و ساختار شورا، اظهار کرد: بر اساس قانون، ۱۴ مرداد ماه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر انجام شد و منتخبین به مدت یک سال در سمت خود به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: جلسه هیئت رئیسه شورای شهر هفته‌ای یک بار برگزار شده و دستور جلسات طول هفته بررسی و تدوین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون‌های شورا نیز هر کدام فعالیت‌های تخصصی مربوط به خود را در طول هفته انجام می‌دهند و لوایح تنظیم شده توسط شهرداری که در صحن علنی اعلام شده به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود تا در مدت یک ماه لایحه را بررسی و برای قرار گرفتن در دستور کار جلسات بعدی به صحن علنی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه بر برنامه‌ریزی کمیته‌هایی که بعدازظهر هر یک‌شنبه در چهار منطقه از شهر اصفهان و در ملاقات‌های مردمی حضور دارند، نظارت می‌کند تا این اقدامات مدیریت شده پیش برود.

نصراصفهانی با بیان اینکه برای انجام هر اقدام مالی و جاری در شورا امضای خزانه‌دار و رئیس شورای شهر نیاز است، ادامه داد: گزارش‌های مالی سه ماهه شهرداری توسط خزانه‌دار آماده و در صحن علنی برای تمام اعضا ارائه می‌شود تا وضعیت درآمدها و هزینه‌ها مشخص باشد.

وی اضافه کرد: انجام هر اقدامی در شهرداری باید به تصویب شورای شهر برسد و اقدامات مختلف برای موضوعات مربوطه در قالب یک لایحه توسط شهرداری تدوین و به شورا ارائه خواهد شد تا در صحن علنی شورا قرائت و به کمیسیون تخصصی مربوطه ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای بررسی لایحه در کمیسیون‌ها از کارشناسان مربوطه دعوت خواهد شد تا لایحه به طور تخصصی بررسی شود. سپس لایحه مجدداً در صحن علنی شورا به بحث گذاشته شده و بعد از تصویب به فرمانداری ابلاغ می‌شود تا در کمیته انطباق در مدت ۱۵ روز مصوبات با قوانین بالا دستی تطبیق شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات از نظر بار مالی توسط شهرداری بررسی خواهد شد، اضافه کرد: شورای شهر کمتر به سمت ارائه طرح می‌رود و بیشتر از شهرداری می‌خواهد که طرح‌ها را در قالب لایحه به صحن علنی ارائه دهد زیرا در این صورت بار مالی لوایح در شهرداری بررسی شده و سپس به شورا می‌آید.

نصراصفهانی با اشاره به اقدامات شورا در راستای شفافیت، گفت: تمام مصوبات شورای شهر در سامانه اصفهان شورا از ابتدای امر در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: جلسات علنی به طور مستقیم پخش می‌شود و شهروندانی که می‌خواهند در جریان مذاکرات شورای اسلامی شهر قرار گیرند، می‌توانند جلسات را به صورت برخط مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر باید توسط مردم انجام شود، اظهار کرد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، اصفهان پویایی و سرزندگی فراوانی دارد و اجرای طرح "هر یک شنبه یک افتتاح" نشان دهنده این پویایی در شهر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر اصفهان در اکثر زمینه‌ها به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و این اقدامات توسط شهروندان کاملاً قابل رؤیت است.

نصراصفهانی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهروندان در زمینه‌های مختلف می‌توان شعار کار با مردم برای مردم را تحقق بخشید.

کد خبر 437266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.