رئیس جمهور آینده اصولگرا یا اصلاح طلب؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

هاشمی طبا: رئیس جمهور آینده اصولگرا یا اصلاح طلب نباشد

مصطفی هاشمی طبا، درباره ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همه کاندیداها باید برنامه و سابقه اجرایی حاکی از توانایی داشته باشند و با صراحت با مردم سخن بگویند.

هاشمی طبا به این سوال که با توجه به مشکلات اقتصادی امروز کشور آیا رئیس جمهور در انتخابات آینده چهره سیاسی دارد یا اقتصادی، پاسخ داد: رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی یا اقتصادی باشد اما هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد. زیرا رئیس جمهور نمی‌تواند تئوریسین اقتصاد باشد اما باید توانایی جمع بندی نظریه‌هایی را که به می‌گویند را داشته باشد.

وی همچنین افزود: همچنین یاران سیاسی که جهت گیری خاصی دارند نباید داشته باشد. بلکه بینش سیاسی داشته باشد اما وابسته به حریان خاصی نباشد. اگر رئیس جمهور بعدی فارغ از ۲ جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد، بهتر است. البته ما کاندیدایی با این ویژگی‌ها را در شرایط فعلی نداریم و افرادی هم که هستند کمتر این مشخصات را دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان آنکه در انتخابات مردم به کاندیداهای تکراری رای می‌دهند اما دوست دارند چهره جدید بیاید؛ گفت: همیشه به این صورت بوده است که مردم خواستار یک چهره جدید بودند، اما در آخر به کاندیداهای تکراری رای دادند چرا که او را می‌شناختند.

حوادث آبان ۹۸ محصول تصمیم مجلس هفتم بود؟

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم می‌گوید: مجلس هفتم با اقدامات نسنجیده‌ای مثل تثبیت اجباری قیمت‌ها، زیان‌هایی سنگین را متوجه جامعه کرد. به نوعی گرانی بنزین در سال گذشته و حوادث آبان‌ماه نیز محصول همین تثبیت اجباری قیمت انرژی در کشور بود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: فکر می‌کنم آقای روحانی و دولت ایشان در طول این سال‌ها تلاش زیادی کردند اما اولویت‌های اجرایی که در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ مطرح بود با موانع داخلی و خارجی روبه‌رو شد. بخشی از موانع داخلی به خود دولتمردان برمی‌گردد و بخشی دیگر به مخالفان این دولت. موانع خارجی هم که روشن است.

مازنی می‌افزاید: دولت در شرایط فعلی بهتر است بیشترین اولویت خود را به مدیریت سلامت مردم اختصاص دهد. چراکه ویروس کووید ۱۹ ناشناخته و بسیارپیچیده است. کشور ما هم جز ۱۰ کشور اصلی دنیا از نظر ابتلا و مرگ ناشی از این ویروس است. در شرایط کنونی مدیریت سلامت کشور برای دفاع از جامعه در برابر کرونا مهم‌ترین اولویت قوه مجریه است. اولویت دوم تامین معیشت مردم در این شرایط خاص است. جمع بین نان و جان یا بین سلامت و اقتصاد، از مسائل مهمی است که نیاز به مدیریت منسجم دارد و دولت بایستی با تمام توان در این زمینه کوشش کند.

مهمترین تمهیدات برای برگزاری کنکور بی‌دغدغه و نگرانی از زبان یک عضو کمیسیون بهداشت

محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده مبنی بر برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر گفت: اگر کنکور در زمان خود برگزار نمی‌شد ممکن بود آغاز سال تحصیلی و یا سربازی داوطلبان پسر با مشکل مواجه شود از طرف دیگر هیچ کسی نمی‌تواند این تضمین را بدهد که در یک یا دو ماه آینده شاهد کاهش پیک شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی ادامه داد: اگر این چشم‌انداز وجود داشت که در پاییز یا حتی زمستان یک یا دو ماه از میزان ابتلا به کرونا کم خواهد شد ما قطعاً برای حفظ جان جوانانمان زمان برگزاری کنکور را به تعویق می‌انداختیم اما نه تنها چنین انتظاری وجود ندارد که با شروع فصل سرما ممکن است آنفلوآنزا هم بر کرونا سوار شده و تعداد تلفات هم افزایش یابد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که کنکور در موعد مقرر برگزار شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: پیش از این هم کارشناسان به این نتیجه رسیده بودند که ناگزیر به برگزاری کنکور منتها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم. می‌توان فضای برگزاری آزمون را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تعداد داوطلبان در آن سالن کم باشند و همچنین آنها با فاصله زیاد از یکدیگر بنشینند همچنین قبل از آن هم صندلی‌ها ضدعفونی شده و به داوطلبان ماسک رایگان داده شود قطعاً با این تمهیدات می‌توان با موفقیت عبور کرد.

بحث و بررسی درباره جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دراین جلسه طرح جاماندگان از دریافت سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه عصر امروز موضوع جامعه هدف در این طرح و اینکه چه تعداد از افراد مشمول دریافت سهام عدالت در این مرحله می‌شوند مورد بررسی قرار گرفت اما رأی‌گیری در مورد آن انجام نشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز و در زمان پایانی جلسه به دلیل کم شدن اعضای کمیته کمیسیون و حدنصاب نداشتن برای رأی‌گیری امکان رأی‌گیری وجود نداشت و رأی‌گیری در مورد موضوعات مورد بحث به جلسه آینده موکول شد.

کد خبر 437256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.