۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تست سریع کرونا با دقت ۱۰۰ درصد

گروهی از محققان آزمایش جدیدی به منظور تشخیص بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند که دقت و صحت آن ۱۰۰ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشمندان علاوه بر اینکه در تلاش هستند واکسن و روش‌های درمانی بیماری کرونا را کشف کنند، در حال بررسی روش‌های تشخیص این بیماری نیز هستند. تا زمانی که واکسن و روش درمانی موثر این بیماری کشف نشود، مردم سراسر جهان باید پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها را رعایت کنند تا مانع شیوع بیشتر این بیماری شوند.

گروهی از محققان آمریکایی نتایج یک مطالعه را بررسی کردند که نشان داد ۷۰ درصد افراد مبتلا به کرونا که دارای سن کمتر از ۶۰ سال هستند، بروز هیچ کدام از علائم این بیماری را تجربه نکرده و بدون علامت بودند. با انجام آزمایش کرونا می‌توان افراد بدون علامت را تشخیص داد تا این افراد با قرنطینه کردن خود بتوانند مانع انتقال بیماری به دیگران شوند.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که سرعت مشخص شدن نتایج آزمایش موضوع بسیار مهمی است، زیرا هر چه فرد مبتلا دیرتر متوجه بیماری خود شود، می‌تواند افراد بیشتری را به این بیماری آلوده کند. محققان به تازگی تست جدیدی برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ توسعه داده‌اند.

این آزمایش به هیچ گونه تجهیزات گرانقیمت و پیچیده‌ای نیاز ندارد؛ بنابراین می‌تواند توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این لازم نیستتنها در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام شود؛ در این صورت شاهد ازدحام جمعیت در این مکان‌ها نخواهیم بود.

برای انجام دادن این آزمایش نیاز است فرد بزاق دهان خود را درون یک لوله آزمایشگاهی بریزد، نوعی محلول به آن اضافه کند، در آن را ببندد و برای تحلیل و بررسی تحویل دهد. سپس کارکنان آزمایشگاه با استفاده از پیپت‌ها (ابزار آزمایشگاهی)، یک منبع گرما و یک ترکیب آنزیمی آزمایش لازم را روی آن انجام می‌دهند.

هدف این آزمایش تشخیص ژنوم‌های خاص ویروس کووید -۱۹ است؛ در صورتی که جواب تست مثبت باشد، رنگ مواد داخل لوله آزمایش از صورتی به زرد در می‌آید و در صورتی که جواب منفی باشد، مواد داخل لوله آزمایش زرد رنگ باقی می‌ماند.

محققان با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که دقت و صحت این تست ۱۰۰ درصد است. اگر چه این آزمایش نسبت به تست‌های دیگر حساسیت کمتری دارد، اما پژوهشگران معتقد هستند که تشخیص سریع آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته محققان هر چه نتایج تست کرونا سریع‌تر مشخص شود، میزان انتقال این بیماری از افراد مبتلا به دیگران کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 437245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.